همشهری آنلاین: اعتراض مردم افغانستان به چاپ کاریکاتورهای موهن در نشریه فرانسوی روز دوشنبه برای سومین روز متوالی با به آتش کشیدن پرچم فرانسه در شرق این کشور ادامه یافت.

 اعتراض افغان ها به چاپ کاریکاتورهای موهن برای سومین روز متوالی

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از کابل، طی این راهپیمایی اعتراض آمیز در ولایت 'ننگرهار' در شرق افغانستان، معترضین که عمدتا جوانان افغان بودند، با به آتش کشیدن پرچم فرانسه خواستار تعطیل شدن سفارت این کشور در کابل ، پایتخت کشورشان و نیز عذرخواهی دولت فرانسه از مسلمانان شدند.

معترضین همچنین با محکوم کردن حرکت نامعقول نشریه 'شارلی ابدو' فرانسه از این کشور خواستند به مقدسات مسلمانان و نیز پیامبر اسلام (ص) احترام قائل شود.

نشریه شارلی ابدو که یک مجله فکاهی چپ گرای فرانسوی بوده و ماهیت کاری آن هتاکی است ، از نظر محتوا به شدت ضد مذهب است به گونه ای که در سپتامبر 2012 کاریکاتورهایی را با موضوع پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشورهای اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهراتی انجام دهند.

این نشریه با دستاویز حمله تروریستی روز هفتم ژانویه، به انتشار کاریکاتوری موهن علیه پیامبر اسلام (ص) اقدام کرد که گذشته از اینکه نشر دهنده ایده توهین به عقاید و ارزش های معتبر نزد بخش عمده ای از مردم جهان بوده، خلاف اصول اخلاقی و حتی بر خلاف اصول ژورنالیسم حرفه ای و آزادی بیان است؛ اقدامی موهن که به اعتقاد مسلمانان به اندازه رفتار تروریست ها، بزدلانه و محکوم است.

کد خبر 284723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha