چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، بهره‌برداری از توانمندی و ظرفیت‌های فعالان قرآنی کشور با شناسنامه جامع را ضروری دانسته و از ایجاد چنین شناسنامه‌ای خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید حسین کوششی با اشاره به ضرورت ایجاد شناسنامه جامع برای فعالان قرآنی، گفت: فعالان قرآنی اعم از مدیران تشکل‌های قرآنی، خانه‌های قرآن و نیروهایی که در مجموعه‌های قرآنی فعالیت دارند؛ همچنین عوامل اجرایی، استادان، مربیان، پیشکسوتان، قاریان و حافظان که به نوعی مرتبط با حوزه قرآنی هستند شامل این گروه می‌شوند.

وی افزود: شناسایی این افراد توسط اتحادیه‌های استانی و مؤسسات قرآنی در دستور کار قرار گرفته و اولویت نیز در ارتباط با عوامل مرتبط با مؤسسات و خانه‌های قرآن است که از آن طریق این امر انجام می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور اضافه کرد: علاوه بر آن، شخصیت‌های قرآنی می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و با دریافت فرم پرسشنامه اطلاعات فردی و تخصصی فعالان قرآنی و فرم شناسایی استادان و مربیان قرآنی کشور و پر کردن و ارسال این فرم‌ها به رایانامه اتحادیه کشوری در این بانک نام‌نویسی کنند.

كوششي افزود: در حال حاضر برای شکل‌دهی بانک جامع شناسایی فعالان قرآنی از اتحادیه‌های استانی آغاز کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد این بانک یک فرآیند چند مرحله‌ای است، گفت: مرحله اول آن تا 15 اسفند ماه ادامه دارد که پس از آن مجموع اطلاعات به دست آمده، دسته‌بندی می‌شود و مرحله دوم نیز از 15 اسفند آغاز خواهد شد.

کوششی، با تأکید بر اینکه بحث ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در کشور هیچ گاه متوقف نمی‌شود، اظهار کرد: همواره افراد جدید و فعالیت‌های جدید در سراسر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد اما در نظر داریم تا پایان فصل تابستان سال آینده شناسنامه جامع فعالان قرآنی کشور را به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه افرادی که عضو این بانک شوند از چه مزایایی برخوردارند؟ ادامه داد: از مهمترین مواردی که برای این افراد انجام می‌شود این است که آخرین رویدادها و اتفاقات قرآنی از طریق سامانه پیامکی که راه‌اندازی می‌شود به صورت روزانه به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

کوششی افزود: تمام فعالیت‌های قرآنی در سطح کشوری پس از رتبه‌بندی این افراد و شناسایی میزان توانمندی و همکاری آنها، از طریق این افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندانی که شامل این شرایط هستند می‌توانند اقدام به نام‌نویسی اینترنتی کنند، تأکید کرد: امیدوراریم بتوانیم از ظرفیت ارزشمندی که در جامعه قرآنی است به نحو احسن بهره‌برداری کنیم.

کد خبر 286344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha