مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

فاز نخست مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب به مساحت حدود ۴۰هزار مترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی است که در حال حاضر بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نیمه نخست سال ۱۳۹۴آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نمایشگاه شهرآفتاب

مجتمع نمايشگاه شهر آفتاب به‌طور كلي داراي حداقل بيش از 120هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي است. در فاز نخست مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب شامل يك ساختمان اصلي به مساحت 8هزار مترمربع و ساختمان سه‌قلوي نمايشگاهي سرپوشيده به مساحت 25هزار مترمربع، 2فضاي روباز نمايشگاهي به مساحت 24هزار مترمربع و فضاهاي اداري و گمركي و پست به مساحت 7هزار مترمربع، فضاي خدماتي و تاسيساتي به مساحت 3هزار مترمربع به علاوه 2پاركينگ روباز و فضاهاي دسترسي ساخته شده است. در مجموع حدود 70هزار مترمربع ساختمان در سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

شهردار تهران در بازديد اخير خود از اين پروژه خواستار نقش جدي بخش خصوصي براي توسعه نمايشگاه شهر آفتاب در جنوب تهران شد. در اين بازديد شهردار تهران ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف مجتمع نمايشگاهي شهرآفتاب از قبيل ميدان آبنما، سالن ملل و سالن‌هاي سه‌قلوي نمايشگاهي در جريان آخرين وضعيت پروژه قرار گرفت. محمدباقر قاليباف در نشست مربوط به ارائه گزارش پروژه كه با حضور جمعي از دست‌اندركاران آن برگزار شد، ضمن تأكيد بر استفاده از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي براي توسعه گام‌هاي بعدي پروژه، دستور داد احداث سالن‌ها و ابنيه پيش‌بيني شده در فازهاي تكميلي مجتمع نمايشگاهي شهرآفتاب به سرعت در دستور كار قرار گيرد.

پس از اين ديدار و ابلاغ دستور شهردار تهران، مديرعامل شركت يادمان سازه از آغاز اقدامات مربوط به اجراي گام دوم پروژه احداث مجتمع نمايشگاهي شهرآفتاب خبر داد. مرتضي اسكندر با بيان اينكه تلاش براي تكميل فضاهاي پيش‌بيني شده در گام نخست پروژه طي ماه‌هاي آينده به اتمام مي‌رسد، گفت: با اجراي گام دوم پروژه مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب، فضاهاي سرپوشيده نمايشگاهي در اين مجموعه به ميزان 36هزار مترمربع افزايش مي‌يابد و به حدود 70هزار مترمربع خواهد رسيد.

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در احداث اين نمايشگاه مورد توجه قرار گرفته، دسترسي‌هاي چند لايه آن است. مجاورت مجتمع بين‌المللي شهر آفتاب با آزادراه تهران- قم و همچنين قرار گرفتن در مسير متروي خط فرودگاه امام از مزاياي نمايشگاه شهر آفتاب است.

محمود صلاحي، معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران 300تا 400ميليارد تومان براي راه‌اندازي نمايشگاه در مكاني خارج از تهران در شهر آفتاب تأسيس كرده است و اميدواريم در سال آينده اين نمايشگاه به بهره‌برداري برسد. وي در مورد مزاياي افتتاح نمايشگاه جديد گفت: قبل از افتتاح نمايشگاه بنا داريم تا خط مترو را به آنجا برسانيم در عين حال نمايشگاه نزديك به فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قرار دارد كه مهمان‌هاي خارجي به راحتي مي‌توانند با طي مسير كوتاه به نمايشگاه برسند.

ايجاد پاركينگي با ظرفيت چندين هزار خودرو در اين نمايشگاه ازجمله ديگر اقدامات شهرداري براي دسترسي بهتر به آن است به‌طوري كه از همه ميادين تهران خطوط اتوبوسراني منتهي به نمايشگاه طراحي خواهد شد و در عين حال چيدمان نمايشگاه مجهز به فناوري‌هاي نوين و به‌روز بوده تا حدي كه امكان برگزاري چند نمايشگاه در يك زمان وجود دارد و بعيد به‌نظر مي‌رسد ترافيكي كه اكنون در زمان برگزاري نمايشگاه در شهر تهران اتفاق مي‌افتد، با بهره‌برداري از اين نمايشگاه رخ دهد.

  • نمايشگاهي به دور از ترافيك و ازدحام

بهره‌برداري از فاز نخست مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب باعث اتفاقات قابل توجهي در پايتخت خواهد شد. كاهش ترافيك، كاهش آلودگي هوا، تمركز در فعاليت‌هاي اقتصادي پايتخت، حضور بخش خصوصي در عرصه اقتصادي شهر و همچنين انضباط فعاليت‌هاي مرتبط با نمايشگاه داري ازجمله اين اقدامات است. در واقع طرح مقدماتي احداث نمايشگاه برون شهري شهر آفتاب از سال‌هاي نخست دهه 80آغاز و با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران در سال 83شهرداري مكلف به انجام امور مقدماتي براي ساخت نمايشگاه بين‌المللي تهران شد. عمليات اجرايي اين مجتمع از اواسط سال 1390آغاز شده و با نهايي شدن طرح اين مجتمع و بهره‌گيري از معماري ايراني اسلامي، وارد مرحله اجرايي شد.

کد خبر 286603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha