گروه اجتماعی: بنابر اعلام شورای مرکزی نظارت بر مدارس غیرانتفاعی، وجوه اضافه شهریه دریافت شده توسط برخی مدارس غیردولتی به اولیای دانش‌آموزان مسترد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در چهارصد و بیست و سومین جلسه این شورا ضمن بررسی گزارش واصله از مدارس غیرانتفاعی پرونده تعدادی از مدارس شهر تهران بررسی شد و درپی آن یکی از مدارس منطقه یک تهران محکوم به بازپرداخت وجوه اضافی اخذ شده در مدت ده روز گردید.

همچنین سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ملزم به بررسی ادامه کار مدیریت مدرسه شد.

در این جلسه مقرر شد کمیته کارشناسی برای بررسی پرونده‌های ارسالی به شورای نظارت بلافاصله تشکیل و در مدت یک هفته نسبت به صدور احکام آنان اقدام شود.

لایحه اصلاح قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی به مجلس می‌رود

از سوی دیگر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فارس گفت: لایحه اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر انتفاعی اوایل شهریور به مجلس ارائه می‌شود.

علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود: جلساتی با مؤسسان مدارس غیرانتفاعی داشتیم تا نقطه‌نظرات آن‌ها را دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال گردآوری نظرات هستیم تا بتوانیم این مدارس را قانونمند‌تر از گذشته از نظر شهریه، شرایط مؤسسان، شرایط معلمان، وضعیت حقوق پرسنل، بازنشستگی و غیره کنیم.

عباسپور اظهار داشت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آخر مرداد یا اوایل شهریور این لایحه به مجلس ارائه شود.

وی افزود: در صورتی که لایحه اصلاح قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی تصویب شود به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

پرداخت حقوق عقب‌افتاده معلمان

 همچنین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مهر اعلام کرد : وزارت آموزش و پرورش باید برای پرداخت حقوق عقب افتاده و سایر مطالبات معلمان حق التدریسی سراسر کشور طی چند روز آینده اقداماتی انجام دهد.

دکتر علی عباسپور تهرانی تاکید کرد : اعتبارات بسته شده برای آموزش و پرورش در سال 86 نسبت به سال 85 با پیش بینی حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان کسری بودجه همراه بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: از طرف دیگر با افزوده شدن به میزان حقوق و مزایای کارکنان وزارت آموزش و پرورش در سال 86 این وزارتخانه با کسری یک هزار میلیارد تومانی روبرو شد و کسری های بودجه آن در مجموع به رقمی حدود 2هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت: این در حالی است که حدود 93 درصد بودجه آموزش وپرورش باید برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هزینه شود و با احتساب هزینه های جاری مدارس در زمان نزدیک شدن به  سال تحصیلی جدید این وزارتخانه با کمبود بودجه شدید مواجه است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کسری بودجه های موجود و پرداخت نشدن حقوق و دستمزد حق التدریسی ها و  اضافه کاری کارکنان شرکتی باید در زمانی کوتاه و قبل از ورود مساله به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

مهلت 5 روزه فرهنگیان برای سهام عدالت

گزارش دیگری در مورد وضعیت رفاهی و اقتصادی معلمان حاکی است سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: فرهنگیان برای تکمیل فرم سهام عدالت فقط 5 روز مهلت دارند.

به گزارش فارس، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: فرهنگیان شاغل در تهران که تاکنون موفق به دریافت فرم سهام عدالت نشده‌اند حداکثر تا 15 مرداد مهلت دارند تا ضمن مراجعه به کارشناسی امور رفاهی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به دریافت و تکمیل فرم‌های مذکور اقدام کنند.

روابط عمومی این سازمان تأکید کرده است که این مهلت قابل تمدید نیست.

کد خبر 28667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز