همشهری آنلاین: معاون صنعتی و امور تحقیقاتی وزارت دفاع با تشریح دستاوردهای کشور در حوزه هوا فضا گفت: با عزم ملی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های کشور، دستاوردهای امروز، صنعت هوافضا را در جایگاه رفیعی قرار داده است.

سیدمهدی فرحی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار «سیدمهدی فرحی» در نشست علمی «هوا فضا، دیروز، امروز، فردا» که در سالن همایش های جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بی نظیری را در شرایط تحریم و تهدید بدست آورده است، افزود: ماهواره «فجر امید» یک دستاورد و موفقیت طلایی بود که همزمان با فجر انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شد.

وی با بیان اینکه هر چند تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها بهره بردار و مصرف کننده بودیم، اما امروز در چندین حوزه هوافضا به توفیقات ارزنده ای دست یافته ایم، ادامه داد: در حوزه پهپاد، بالگرد، جنگنده و هواپیماهای مسافربری، موشک های کروز، بالستیک و پدافند و بطور کل حوزه فناوری های هوافضایی توسعه چشمگیری یافته ایم و نیاز امروز در این حوزه به خارج کشور به حداقل رسیده است.

سردار فرحی از پرتاب چهار ماهواره در چهار سال به عنوان برگ زرینی در صنعت هوافضا یاد کرد و گفت: این دستاوردها در بستر یک هسته دانا و شبکه توانا متشکل از صنعتگران، پژوهشگران، دانشگاهیان و حتی بهره برداران بدست آمده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم فاصله میان خلق ایده تا محصول را به حداقل برسانیم ادامه داد: تعاملات گسترده ای با دانشگاه ها در حوزه هوافضا داشته ایم و با راه اندازی 11 پژوهشکده مشترک در دانشگاه ها درصدد توسعه این فرایند هستیم.

معاون صنعتی وزارت دفاع تصریح کرد: امروز بیش از یکهزار و 200 شرکت دانش بنیان تاسیس شده که 30 درصد آنها در حوزه راهبردی هوافضا در چرخش چرخه هوایی فضایی کشور و طی کردن مسیر رشد و تکامل ما را یاری می کنند و به حمدالله امروز دستاوردهایی بدست آمده که معادل خارجی ندارد.

وی افزود: ایجاد نقشه راه و مراکز مطالعات راهبردی، دفاتر طراحی، مراکز توسعه فناوری و گروه های اکتساب و مدیریت دانش از مولفه های نظام نوآوری است.

سردار فرحی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه ی هوافضا گفت: با عزم ملی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های کشور، دستاوردهای امروز، صنعت هوافضا را در جایگاه رفیعی قرار داده است.

وی تصریح کرد: امروز با بکارگیری تمامی ظرفیت ها و هم افزایی و تعامل مجموعه ها، پروژه های مشترکی در حوزه هوافضا به انجام می رسد.

در پایان این مراسم لوح یادبودی از طرف ریاست دانشگاه صنعتی شریف به سردار فرحی اهدا شد.

کد خبر 286778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha