دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: این کشتی‌گیر اردبیلی در مصاحبه یادشده مدعی است که به او گفته‌اند دلیل محرومیتش چربی خون بالا بوده و به همین خاطر او اجازه حضور در اردوی تیم ملی را نداشته و تا ۶ماه قادر به حضور در مسابقات نخواهد بود.

کشتی

طی روزهای گذشته دو مصاحبه عجیب در رسانه‌های کشورمان منتشر شد که در نوع خود جالب توجه بود.

در یکی از این مصاحبه‌ها کشتی‌گیری مدعی شد که به علت چربی خون بالا محرومش کرده‌اند و یکی از پیشکسوتان شناخته‌شده هم خاطرنشان كرد که باوجود اعلام رسمی ‌سایت فدراسیون کشتی، زنده است و هنوز به دیار باقی نشتافته است!

  • محرومیت به‌خاطر چربی خون بالا؟!

برخی اخبار از این ویژگی برخوردارند که به محض شنیدن‌شان می‌توان ضرب‌المثل «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» را به زبان راند! خبر محرومیت مهدی نوری، فرنگی‌کار اردبیلی کشورمان به‌خاطر چربی خون بالا، در همین دسته جا دارد و موضوع و بهانه محرومیت او به‌قدری جالب توجه است که کسی نمی‌داند در این‌باره چه بگوید!

از آن‌جا که فدراسیون کشتی طی اقدامی ‌درخور توجه تصمیم گرفته از کشتی‌گیران حاضر در اردوهای تیم ملی آزمایشات دوره‌ای با نام «آزمایش سلامت» بگیرد، باید منتظر تکرار چنین محرومیت‌هایی در آینده‌ای نزدیک باشیم و احتمالا این‌بار فشار خون بالا، سرماخوردگی یا یرقان می‌تواند عامل محرومیت باشد!

بر آن‌هایی که دستی بر آتش کشتی دارند پوشیده نیست که فدراسیون کشتی ترس محرومیت‌های بین‌المللی به‌واسطه دوپینگی بودن کشتی‌گیران را با تمام وجود احساس کرده و به همین خاطر با اتخاذ سیاستی که می‌تواند تحسین‌برانگیز هم باشد، به بررسی وضعیت اردونشینان پرداخته تا اگر خطایی به چشم دیده شد، با آن برخورد شود.

اما اگر قرار باشد داستان موشکافی نشده و کشتی‌گیران بی‌سروصدا با محرومیت‌های چندماهه مواجه شوند، سنگ روی سنگ بند نشده و مصاحبه‌هایی چون مصاحبه مهدی نوری با یکی از خبرگزاری‌ها، پایه و اساس چنین تصمیمی ‌را زیر سوال خواهد برد.

این کشتی‌گیر اردبیلی در مصاحبه یادشده مدعی است که به او گفته‌اند دلیل محرومیتش چربی خون بالا بوده و به همین خاطر او اجازه حضور در اردوی تیم ملی را نداشته و تا 6ماه قادر به حضور در مسابقات نخواهد بود.

در این‌که ورزش یکی از دشمنان چربی خون نامتعارف است، تردیدی نداریم و اگر چربی خون نوری بالاست، به عواملی که او را محروم کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم مانع ورزش کردن این کشتی‌گیر نشوند.

اگر این چربی خون نامتعارف به‌واسطه مصرف مکمل‌های ورزشی بوده، باید نام چنین مکمل‌هایی رسانه‌ای شده تا مشخص شود در زمره مواد نیروزا بوده‌اند یا خیر! اگر هم نوری مرتکب اشتباهی شده، باید رسانه‌ای شود تا با آبروی این کشتی‌گیر بازی نشود؛ چراکه خود او مدعی است به بهانه‌ای غیر از ارتکاب به دوپینگ محروم شده و با آبروی او بازی شده است.

ضمنا اگر زین پس بابت محروم کردن کشتی‌گیران گفته شود که به‌خاطر عدم حضورشان در آزمایش سلامت محروم شده‌اند و سپس کشتی‌گیران یادآور شوند که تن به انجام این آزمایشات داده‌اند، تکلیف چیست؟ اگر گفته شود که کشتی‌گیری به‌خاطر چربی خون بیمار شده است، این سوال در اذهان به‌وجود نمی‌آید که یک بیمار، به چه دلیلی باید محروم شود؟!

  • تکذیب خبر درگذشت؛ «من زنده‌ام»

سوای خبر عجیبی که طی روزهای گذشته مبنی بر محرومیت مهدی نوری کشتی‌گیر اردبیلی به بهانه چربی خون بالا رسانه‌ای شد، خبری عجیب‌تر همه کشتی‌دوستان را شگفت‌زده کرد.

داستان از این قرار بود که سایت رسمی ‌فدراسیون کشتی چندی پیش خبر از درگذشت محمد رضایی قهرمان اسبق کشتی آزاد داد و آن ضایعه را به تمامی ‌کشتی‌دوستان تسلیت گفت.

رضایی اما سرحال و قبراق طی مصاحبه با یک خبرگزاری، خبر زنده بودن خود را اعلام کرد و... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!

در این میان رضایی که طی سال‌های گذشته کمتر از او خبری شنیده‌ایم، با ناراحتی هرچه تمام‌تر عوامل روابط عمومی ‌فدراسیون کشتی را به باد انتقاد گرفت و خاطرنشان كرد این موضوع را به گوش تصمیم‌گیرندگان اتحادیه جهانی کشتی هم رسانده است.

رضایی از عوامل این کار خواسته که دیگر «چنین رفتاری» تکرار نشود و البته از علیرضا رضایی هم گله‌مند بوده که قول پیگیری موضوع را داده و وفای به‌عهد نکرده است.

در این‌که رضایی حق دارد بابت این اشتباه ناراحت شود، کمترین تردیدی وجود ندارد و این پیشکسوت به اندازه‌ای عزیز است که جامعه کشتی گله‌مندی‌اش را ارج نهد؛ اما اگر واقع‌بین باشیم، باید در نظر بگیریم که داستان یادشده تنها به‌خاطر یک «اشتباه» بوده و می‌توان آن را یک «اتفاق» به‌شمار آورد نه «رفتار نادرست»!

در خصوص سایت فدراسیون کشتی هم باید گفت همان‌طور که عوامل آن در زمان ریاست قبلی فدراسیون ضعف‌های مشهودی داشتند و بیشترین انرژی خود را صرف مصاحبه با روسای گمنام‌ترین هیات‌های کشتی می‌کردند تا تمجید و تعاریف آن‌ها از فدراسیون را رسانه‌ای کنند.

امروز به یکی از مراجع اصلی پیگیری اخبار داخلی و خارجی مبدل شده و بی‌شک کشتی‌دوستان حرفه‌ای این سایت را به عنوان یک مرجع خوب برای پیگیری نتایج مسابقات داخلی و خارجی، مصاحبه‌ها و گزارش‌ها به‌شمار می‌آورند و علاوه بر آن، عرض تبریک و تسلیت به مناسبت اتفاقات غیرورزشی هم از دیگر محاسن کادر فعلی سایت مذکور است.

با این تفاسیر سایت فدراسیون کشتی بعد از مشخص شدن اشتباهش، متن عذرخواهی خود را روی خروجی آن سایت قرار داده و از کشتی‌دوستان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین اشتباهاتی انتقاد یا پیشنهاد خود را در اختیار عوامل قرار دهند.

در این‌باره البته باید عوامل سایت هم با وجود تلاش فراوانی که دارند، نباید فراموش کنند که وظیفه‌ای خطیر بر عهده آن‌هاست و گرچه چنین اشتباهاتي، امری است طبیعی در رسانه‌ها، اما سایت رسمی‌ فدراسیون‌ها به‌خاطر حساسیت‌های موجود و مرجعیت باید با وسواس بیشتری کار خود را پیگیری کند.

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 287327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha