گروه حوادث: با دستگیری اعضای باندی که با فریب مسافران پروازهای خارجی، از آنها برای قاچاق محموله‌های مخدر به شرق آسیا استفاده می‌کردند، راز 2 سال ترانزیت مواد مخدر از فرودگاه فاش شد.

تحقیقات تخصصی کارآگاهان مبارزه با مواد مخدر فرودگاه مهرآباد برای شناسایی این باند زیرزمینی زمانی کلید خورد که  آنها هنگام بازرسی مسافران پروازهای خارجی به  زن میانسالی که عازم مالزی بود مشکوک شدند.

با کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای در میان وسایل این زن جاسازی شده بود وی دستگیر و به شعبه اول بازپرسی در دادسرای فرودگاه انتقال یافت.

فریب بزرگ

زن میانسال که از کشف مواد مخدر در میان وسایلش شوکه شده بود وقتی مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت گفت: همسرم بازنشسته شرکتی است که هر سال به خانواده کارمندانش یک بلیت رایگان سفر به کشورهای خارجی هدیه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجا که ما کسی را در خارج از کشور نداریم پس از دریافت این بلیت‌‌ها شروع به شناسایی افرادی می‌کردیم که قصد داشتند برای اقوام و آشنایان خود در کشور مورد نظر سوغاتی یا مواد خوراکی بفرستند. سپس با دریافت مبلغی از آنها، سوغاتی یا مواد غذایی را به آشنایان آنها در آن کشور می‌رساندیم  و با این روش هم به  مسافرت خارج از کشور می‌رفتیم  و هم مبلغی برای هزینه اقامت در آن کشور به دست می‌آوردیم.

زن میانسال افزود: امروز هم قبل از پرواز، این وسایل را از مرد میانسالی گرفتم تا به پسرش در مالزی برسانم ، اما هنگام عبور از   بازرسی،  ماموران متوجه 2 کیلو مواد مخدر در میان وسایل شدند و من دستگیر شدم.

شناسایی رابط باند

پس از اظهارات این زن، بازپرس مهاجری دستور دستگیری مرد میانسال را صادر کرد و ماموران با به دست آوردن مشخصات ظاهری موفق شدند وی را در سالن انتظار فرودگاه شناسایی و دستگیر کنند.

این مرد وقتی تحت بازجویی‌های قضایی قرار گرفت مدعی شد که او هم از محموله مواد مخدر خبر نداشته و آن را از مردی به نام نادر که در انتقال محموله‌های  مواد غذایی و لبنیات به خارج از کشور فعالیت می‌کند دریافت کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات،تحقیقات پلیسی برای دستگیری نادر آغاز شد، اما  در حالی که این جست‌وجوها ادامه داشت ماموران یک محموله دیگر مواد مخدر را از مرد جوانی که قصد سفر به مالزی  داشت کشف کردند.

وقتی این مرد نیز در بازجویی‌‌ها مدعی شد از ماجرای محموله مواد مخدر بی‌خبر بوده و در ازای دریافت مبلغی قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشته، ماموران مطمئن شدند که با یک باند زیرزمینی قاچاق مواد مخدر مواجه هستند که با فریب مسافران خارجی از آنها برای ترانزیت مواد استفاده می‌کنند.

به این ترتیب تحقیقات پلیسی برای شناسایی اعضای این باند ادامه یافت و ماموران موفق شدند با دستگیری نادر، دیگر اعضای باند و از جمله سردسته باند به نام بابک را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

سردسته باند پس از انتقال به شعبه اول بازپرسی در دادسرای فرودگاه مدعی شد که از 2 سال پیش فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده و با جاسازی مواد مخدر در بسته‌های مواد خوراکی و لبنیات، این محموله‌ها را به شرق آسیا قاچاق می‌کرده است.

وی در اعترافات خود گفت: پس از آنکه از طریق رابطانم، مسافران پروازهای خارجی را شناسایی می‌کردم، با این ادعا که قصد دارم برای اقوامم مواد غذایی بفرستم و با پیشنهاد مبالغ کلانی از آنها می‌خواستم این محموله‌ها را با خود برده در فرودگاه کشور مورد نظر به اقوامم تحویل دهند.

پس از اظهارات این مرد بازپرس مهاجری برای او و دیگر اعضای باندش قرار بازداشت صادر کرد و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

محموله کثیف

بازپرس مهاجری با اعلام این خبر در هشدار به مسافران پروازهای خارجی از آنها خواست هنگام سفر به دیگر کشورها مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشند و در صورت مواجه شدن با پیشنهاد‌های وسوسه کننده این افراد از نگهداری یا انتقال بار و وسایل  دیگران به هواپیما خودداری کنند.

وی با بیان اینکه حتی کسانی که از همراه داشتن این محموله‌ها بی‌خبرند مجرم شناخته می‌شوند از مسافران خواست در صورت مشاهده افراد مشکوک ماجرا را به پلیس فرودگاه اطلاع دهند.

کد خبر 28771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز