فرمانده نیروی انتظامی از برنامه پلیس برای مبارزه با سرقت و دستگیری گسترده خرده‌فروشان مواد‌مخدر و آماده کردن پادگان‌های ناجا برای نگهداری معتادان خبر داد.

اولتیماتوم پلیس به سارقان و خرده‌فروشان مواد‌مخدر

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در همايش تخصصي روساي پليس مبارزه با مواد‌مخدر با تأكيد بر اينكه كنترل و مبارزه با مواد‌مخدر همكاري بين‌بخشي دستگاه‌هاي متعددي را مي‌طلبد، گفت: مبارزه با سرقت و جمع‌آوري خرده‌فروشان مواد‌مخدر در اولويت برنامه‌هاي سال آينده پليس در كنترل و مبارزه با مواد‌مخدر است. سال آينده اولويت برنامه‌هاي پليس، مبارزه با مواد‌مخدر و به تبع آن كاهش سرقت است. در خصوص كاهش مجازات اعدام قاچاقچيان مواد‌مخدر هم معتقدم قانون بايد به‌صورت كامل و بدون چشم‌پوشي اجرا شود زيرا برخورد سختگيرانه‌تر مساوي باكاهش جرايم خواهد بود. وي در ادامه با تأكيد بر جدي‌بودن پليس در برخورد‌هاي سرقت و مواد‌فروشي افزود: براي مبارزه با معتادان ولگرد، فروشندگان و توزيع‌كنندگان خرد مواد‌مخدر كه در ارتباط مستقيمي با افزايش آمار سرقت هستند، در سال آينده برنامه‌هاي ويژه داريم؛ تا جايي كه حتي اگر لازم باشد، پادگان‌هاي ناجا را بنا بر ماده ۱۶ و ۴۲ براي نگهداري از معتادان ولگرد اختصاص مي‌دهيم؛ درست مانند همان كاري كه در سال ۸۴ انجام داديم.

  • ‌ ۱۲۰ حساب بانكي مرتبط با ‌مواد‌مخدر

دادستان كل كشور نيز در اين مراسم ايجاد اردوگاه‌هاي بازپروري در كشور را از اقدامات مهم ستاد مبارزه با مواد‌مخدر برشمرد و گفت: در يكي از شهرها ۱۲۰ حساب بانكي در ارتباط با مواد‌مخدر شناسايي و مسدود شده است. حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي با اعلام اينكه موضوع مواد‌مخدر يك تهديد اجتماعي است و بالاترين رقم زندانيان كشور را به‌خود اختصاص داده، گفت: طلاق و سرقت به‌دنبال پديده مواد‌مخدر ايجاد مي‌شوند. مسئله توزيع مواد‌مخدر در كشور از طريق سايت‌هاي مجازي امري جدي است تا جايي كه بيش از ۴۰ سايت در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

  • ‌اعتياد، بزرگ‌ترين دغدغه مردم

در اين مراسم همچنين وزير كشور با بيان اينكه بزرگ‌ترين دغدغه مردم طبق نظرسنجي‌هاي متعدد، اعتياد و مواد‌مخدر است، گفت: ۴۵درصد زندانيان مربوط به حوزه مواد‌مخدر هستند. عبدالرضا رحماني با تأكيد بر اينكه موضوع امنيت جزو مهم‌ترين مباحث كشور است، افزود: در حوزه مصرف ما اگر ۱۰ هزار ميليارد تومان گردش مالي مواد‌مخدر را درنظر بگيريم و به همين مقدار گردش مالي در حوزه ترانزيت مواد‌مخدر بسنده كنيم، رقمي در حدود ۲۰ هزار ميليارد تومان به‌دست مي‌آيد كه نزديك به دوسوم بودجه كل كشور است. ‌بخشي از پول‌هاي كثيف ناشي از قاچاق مواد مخدر وارد حوزه سياست مي‌شود و متاسفانه ورود اين پول‌ها در چرخه انتخاباتي باعث اعمال قدرت توسط برخي افراد مي‌شود.

وزير كشور با اشاره به‌هماهنگي‌ با دستگاه قضايي براي نگهداري معتادان دستگيرشده به جاي 3ماه، 6‌ماه در كمپ‌ها، ‌گفت: ۹۸.۵ درصد مردم جامعه ما، پاك هستند اما همان ۱.۵ درصد معتادي كه وجود دارند، باعث اخلال در زندگي جمعيت پاك جامعه شده‌اند تا جايي كه افزايش آمار سرقت، افزايش تكدي‌گري، افزايش آسيب‌هاي اجتماعي و كاهش ضريب احساس امنيت ازجمله آسيب‌هايي است كه ۱.۵ درصد جمعيت معتاد جامعه براي ديگر افراد رقم زده‌اند.

  • معرفي چند ماده مخدر توهم‌زا

رئيس مركز تحقيقات كاربردي پليس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا با تشريح جديدترين مواد‌مخدري كه در ايران وجود دارد، گفت: متأسفانه ترامادول ماده مخدري است كه بين جوانان ايراني شايع شده و غيرقانوني نيست. دكتر باهر جديدترين مواد‌مخدري كه در ايران و كشورهاي همسايه وجود دارد را چنين معرفي كرد: يكي از مواد‌مخدري كه بسيار مخرب است و نامش به‌تازگي در كشور شنيده مي‌شود، كروكوديل است. ماده مخدر ديگري كه از سال ۷۸ نمونه‌هاي بسيار كمي از آن را در كشور مشاهده كرديم ال‌اس‌اي است. اين ماده فوق العاده گران بوده و به شكل تمبرهاي كاغذي به فروش مي‌رسد. ماده مخدر ديگر كانابينوئيدهاي سنتزي يا حشيش صنعتي است كه وجود اين ماده در تركيه معضل ايجاد كرده ولي خوشبختانه در كشور ما وجود ندارد. اين ماده به شكل گياه خشك شده است كه در بسته‌هاي شكيل بسته‌بندي مي‌شود. مخدر گل نيز به‌عنوان يك مخدر تازه‌وارد شناسايي شده كه يك نوع شاهدانه است.

کد خبر 287872

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha