همشهری آنلاین: عضو هیات‌ رئیسه کمسیون صنایع مجلس گفت در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد خودرو از چه مبادی و توسط چه کسانی وارد می‌شود.

خودرو

به گزارش ایسنا، محمد بیاتیان با بيان اين خبر تصریح کرد: این شرایط زمینه ساز بروز تخلفات، بی قانونی ها و رانت هایی شده که قطعا با مصوبه جدید وزارت صنایع مبنی بر واردات خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های رسمی بخشی از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این ابلاغیه قدم مهمی در راستای قانونمند شدن واردات خودرو است گفت: نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در سال‌های اخیر شدت گرفته است و دولت با متعهد کردن واردکنندگان به رعایت حقوق مصرف کنندگان از طریق ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی به این نارضایتی‌ها نیز پایان خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص اظهار نگرانی عده‌ای از کارشناسان مبنی بر احتمال انحصاری شدن بازار خودرو با ابلاغ این مصوبه تاکید کرد: این موضوع به معنای انحصار در واردات خودرو نیست بلکه وارد کننده از طریق کانال قانونی و خودرو‌های مورد نیاز را وارد کشور کند.

بیاتیان تاکید کرد: فضا نیز باز است برای کسانی که می‌خواهند خارج از نمایندگی‌های رسمی خودرو وارد کنند باید درخواست نمایندگی کرده تا امکان تعهد قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این خودروها فراهم شده و وارد کنندگان نیز ملزم به رعایت قوانین و مقررات و حفظ حقوق مصرف کنندگان باشند.

کد خبر 288060

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha