همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد: فعلا در راستای اجرای هدفمندی، نیازی به افزایش قیمت حامل انرژی نیست.

بنزین

ايسنا نوشت: محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد افزایش 5 درصدی قیمت فرآوردهای نفتی گفت: این 5 درصد هر ساله در قانون بودجه وجود داشته و اکنون آنچه عمل می‌شود همان بنزین 700 تومان سهمیه‌ای و 1000 تومان غیر سهمیه‌ای است، در واقع 5 درصد کسر و به وزارت نفت داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره‌ی این که برای سال آینده آیا افزایشی در بخش حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد یا خیر؟ گفت: نیازی به افزایش برای قیمت حامل‌های انرژی نیست.

نوبخت همچنین درباره تبصره 21 لایحه بودجه در مورد هدفمندی نیز اظهار کرد:‌ آنچه امروز در تبصره 21 اتفاق افتاد متنی بود که کمیسیون تلفیق تصویب کرده بود که در واقع مجددا جای خود را به متن پیشنهادی دولت که در لایحه ارائه شده بود داد، لذا مصوبه امروز با همان سیاقی است که در لایحه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی درباره‌ حذف یارانه‌ پردرآمدها نیز گفت: در هر صورت این امکان الان برای دولت وجود دارد با توجه به منابعی که در قانون دیده شده از 2 محل پرداخت صورت می‌گیرد، نخست اصلاح قیمت‌ها است که 6800 میلیارد تومان از خزانه عمومی در جهت پرداخت به خانوارها به صورت نقدی و غیر نقدی انجام شود و 5000 میلیارد تومان به منظور تولید، 4800 میلیارد تومان در زمینه بهداشت، 1200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مسکن و 1000میلیارد تومان کمک به برنامه‌ی اشتغال جوانان خواهد بود.

ايسنا در خبر ديگري نوشت: قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در سال آینده افزایش نمی یابد. با تصویب سقف درآمد 48 هزار میلیارد تومانی دولت ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها همانند سال گذشته ، قیمت فراورده های نفتی در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

بر این اساس پیش‌تر مجلس تصویب کرده بوده که شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی از محل افزایش 5 درصدی قیمت فراورده‌های نفتی نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند اما اکنون محمد باقر نوبخت،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده که این 5 درصد هر ساله در قانون بودجه وجود داشته و اکنون آنچه عمل می‌شود همان بنزین 700 تومان سهمیه‌ای و هزار تومان غیر سهمیه‌ای است ، در واقع 5 درصد از این مبلغ کسر و به وزارت نفت داده می‌شود.

نوبخت همچنین تاکید کرده که نیازی به افزایش برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نیست.

وی همچنین در واکنش به پیشنهاد مجلس در زمینه افزایش درآمد ناشی از هدفمندی گفته که امکان افزایش بیش از این در حامل‌های سوخت و انرژی وجود ندارد چرا که ما نمی‌توانیم به مردم بیش از این فشار وارد کنیم ، افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار و نارضایتی ایجاد می‌کند پس راه دیگری که وجود دارد محدود کردن یارانه‌بگیران است.

درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری 33 هزار میلیارد تومان بوده که در سال آینده نیز حداکثر همین میزان خواهد بود.

فراورده نفتی قیمت فعلی (لیتر)
بنزین معمولی سهمیه‌ای 700 تومان
بنزین معمولی آزاد 1000 تومان
بنزین سوپر سهمیه‌ای 800 تومان
بنزین سوپر آزاد 1100 تومان
گازوییل سهمیه‌ای 150 تومان
گازوییل آزاد 350تومان
گاز مایع 210تومان
نفت سفید 150تومان
نفت کوره 250تومان
کد خبر 288164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha