مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

سید محمد فخار: توسعه مترو به‌عنوان یک نماد حمل ونقل عمومی، تهران را در کلاس جهانی پیشرفت خطوط ریلی قرار داده است.

متروي تهران با متوسط جابه‌جايي روزانه 3.5ميليون مسافر، حمل‌ونقلي پاك و در عين حال پرسرعت و كم‌هزينه را براي شهروندان به همراه دارد. متروي تهران از 16اسفند سال 1377با افتتاح و بهره‌برداري از قطار سريع‌السير تهران - كرج كار خود را آغاز كرد و اكنون پس از گذشت 16سال با 5خط فعال، ركورد جابه‌جايي 4.5ميليارد مسافر را به ثبت رسانده است.

امروز طي مراسمي قرار است 2ايستگاه شهرك شريعتي در جنوب غرب و ميدان وليعصر در مركز تهران با حضور شهردار تهران به بهره‌برداري برسد. افتتاح اين ايستگاه‌ها تعداد ايستگاه‌هاي فعال در متروي خط3 را به 9ايستگاه مي‌رساند تا نويدي بر افتتاح ساير ايستگاه‌ها و بخش شمالي اين خط باشند؛ نويدي كه در سال‌جاري مطرح شد و به‌زودي قرار است طولاني‌ترين خط ريلي زيرزميني خاورميانه را به اهالي تهران تقديم كند.

شهردار تهران چندي پيش در همايش مهندسي ترافيك اعلام كرد هم‌اكنون كار ساخت متروي تهران در 600جبهه كاري دنبال مي‌شود. اين در حالي‌است‌كه سالانه نيز 30كيلومتر مترو در پايتخت ساخته‌مي‌شود.خط 3متروي تهران به‌خاطر شاخص‌هاي گوناگون و كم‌نظير آن ازجمله قرار گرفتن در مسير شهرهاي اقماري و پرتردد مسافر از جنوب به شمال پايتخت و پوشش محلات پرجمعيت به‌عنوان يك دستاورد بزرگ مديريت شهري محسوب مي‌شود.

مترو

کد خبر 288674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha