همشهری آنلاین: طرح مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد در نشست شورای عالی رفاه تعیین تکلیف نهایی شد.

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نوشت: جلسه شورای عالی رفاه صبح امروز دوشنبه ۱۱ اسفند به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع بررسی طرح مشترک تامین مسکن برای اقشار کم درآمد برگزار شد.

در این جلسه درباره طرح مذکور تصمیم‌گیری شد که جزئیات آن به زودی اعلام رسمی خواهد شد.

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در خبر ديگري نوشت: معاون اول رییس جمهور در اين جلسه با تاکید بر اینکه دولت باید برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه چاره‌ای بی‌اندیشد گفت: یکی از مهمترین حمایت‌های دولت از اقشار کم درآمد باید در بخش مسکن باشد زیرا اگر دولت و نهادهای مردمی قدمی برای تامین مسکن طبقه ضعیف جامعه بر ندارد، مشکل مسکن این اقشار همچنان باقی خواهد ماند.

اسحاق جهانگیری در جلسه شورایعالی رفاه وتامین اجتماعی، با اشاره به طرح مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن ویژه اقشار کم درآمد، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح بدلیل آنکه وابستگی اندکی به منابع دولتی دارد و بیشتر متکی به منابع نهادهای حمایتی است، می تواند آثار مثبتی به همراه داشته و طرح موفقی در حوزه مسکن باشد.

وزیر راه و شهرسازی نيز گزارش جامعی از طرح مشترک این وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد به ویژه معلولان، مستمری بگیران، مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کارگران و بازنشستگان ارائه کرد و گفت: مبنای اصلی این کار استفاده از تجربیات موفق در دنیا و نیز بازگشت به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر محرومیت زدایی و تامین مسکن محرومان است.

دکتر آخوندی با بیان اینکه در این طرح اشکالات و نواقص طرح مسکن مهر رفع شده، تصریح کرد: در این طرح متصدی اصلی و مباشر، نهادها و دستگاههای حمایتی هستند و دخالت دولت و وزارت راه و شهرسازی به حداقل رسیده است.

وی همچنین از وجود نظام های تامین زمین، تامین مالی و نظارت در این طرح خبر داد و افزود: وظیفه پایش و ارزیابی پیشرفت پروژه بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پیگیری و هماهنگی حسن انجام کار به عهده وزارتخانه های راه وشهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 288742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha