همشهری آنلاین: رئیس امداد و نجات استان تهران در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان تهران با اشاره به افزایش پایگاه‌های امداد و نجات استان گفت: به طور روزانه ۴ هزار و ۷۲۰ مجری در طرح امداد و نجات نوروزی استان تهران فعالیت می‌کنند.

 

به گزارش ايسنا، مجید فتحی با اشاره به آمادگی سامانه 112 امداد و نجات در ایام نوروز برای امداد رسانی به شهروندان استان تهران افزود: در حال حاضر نیز این سامانه در طول شبانه روز 20 هزار تماس دارد و در ایام نوروز نیز آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

وی همچنین از اجرای طرح بازآموزی برای مجریان این طرح خبر داد و گفت: در این طرح باز آموزی که با هدف ایجاد آمادگی های لازم برای مجریان به اجرا در آمده است و برخی از موارد امداد و نجات نیز برای آن‌ها به صورت رزمایش در جهت آمادگی بیشتر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ امسال پانزدهمین دور طرح مسافرین نوروزی با شعار طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه این جلسه نماینده اورژانس تهران نیز در گزارش خود به فعالیت 192 پایگاه در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها به صورت شهری و جاده ای در طول سال آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند که در ایام نوروز نیز فعالیت‌شان ادامه دارد.

وی افزود:‌ 26 ایستگاه سلامت به صورت سیار و ثابت در مبادی ورودی و خروجی استان تهران آماده ارائه خدمات هستند. بر همین اساس روزانه 260 نفر به عنوان نیرو در این مراکز فعالیت می‌کنند. همچنین بالگرد اوژانس تهران نیز برای ارائه خدمات در ایام نوروز آماده است.

در ادامه جلسه همچنین نماینده سازمان ستاد اسکان آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد 44 واحد اسکان موقت و ثابت در استان تهران گفت:‌ در این واحدها روزانه 11 هزار خانواده و 50 هزار نفر تحت پوشش تسهیلات این ستاد قرار می گیرند. البته اولویت اسکان با همکاران آموزش و پرورش است؛ اما در صورت باقی ماندن ظرفیت به افراد عادی نیز ارائه خدمات می کنیم که البته نرخ ارائه خدمات به افراد عادی متفاوت خواهد بود.

وی تاکید کرد: درسال گذشته روزانه 39 هزار نفر تحت پوشش خدمات ستاد اسکان قرار می گرفتند که امسال با افزایش ظرفیت‌ها این رقم به 50 هزار نفر در روز می رسد.

کد خبر 289416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha