همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، انتقال تجربیات و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نسل‌های آینده است.

firouzabadi

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، سردار سرلشکر فیروز آبادی درحاشیه سومین جلسه این هیئت ‌امنا در جمع خبرنگاران افزود: با پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد، پژوهشکده‌های علمی فناوری مبتنی بر تجربیات دوران دفاع مقدس در دانشگاه ها به وجود می‌آید که خود دانشگاه آزاد نیز در این خصوص داوطلب است.

وی گفت: این طرح پس از کار کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در پژوهشکده های نیروهای مسلح این تجربیات عملیاتی شده است و امروز نیروهای مسلح از نظر فناوری و تحقیقات، پیشگام هستند و تجربیات خود را به سایر بخش های کشور منتقل می کنند و نتیجه کارشان را نیز ملت ایران می‌بیند.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: همین کار را می‌توان در همه دانشگاه های کشور برحسب تخصص، گسترش داد تا آن هسته های فکری نورانی که در دوران دفاع مقدس در علوم، فنون و تخصص های مختلف شکل می گرفت دوباره شکل بگیرد و منجر به شکوفایی کشور شود.

وی درباره تشکیل دانشگاه دفاع مقدس نیز گفت: ما مبحثی به اسم دانشگاه دفاع مقدس نداریم و تاکنون نیز چنین ایده ای مطرح نشده است.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه پژوهشگاه دفاع مقدس زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است افزود: این پژوهشگاه، چند پژوهشکده دارد که فعال است و ممکن است بیشتر توسعه یابد.

وی گفت: اگر اسم این پژوهشکده به دانشگاه و پژوهشگاه دفاع مقدس تبدیل شود امکان پذیر است اما هنوز در حد پژوهشکده عمل می کند چرا که ما امروز به پژوهش ها بیشتر از آموزش ها اهمیت می‌دهیم .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز کشور برای تولید علم نیاز به پژوهش دارد افزود: بساط آموزشی کشور وضع بسیار خوبی دارد و در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی کار آموزشی زیادی صورت می گیرد اما آن چیزی که تاثیر مستقیم در معیشت مردم و اجتماع دارد و موجب رفع گرفتاری ها می‌شود، پژوهش است.

سرلشکر فیروزآبادی درباره نقش وزارتخانه ها در حفظ ارزش های دفاع مقدس نیز گفت: وزارتخانه‌ها وظیفه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دارند و این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور بوده و به همه دستگاه ها اعلام شده است.

وی افزود: حضور وزرا در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز نشان دهنده دغدغه انتقال این ارزش‌هاست.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: اگر حفظ ارزش ها و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در وزارت آموزش و پرورش خوب تبیین شود و در کتابها، نمایشنامه‌ها و کارهای فرهنگی نمود پیدا کند، بچه ها از پایه با این فرهنگ آشنا می شوند و در این فضا رشد می‌کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش، نیروی مقاومت بسیج ودستگاه‌های دیگر بخشی از بودجه‌های خود را به اشاعه فرهنگ دفاع مقدس اختصاص داده‌اند.

کد خبر 289738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha