مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

پایتخت‌های بزرگ دنیا، تنها عرصه‌ای برای زندگی روزمره شهروندان نیستند. پایتخت‌های بزرگ دنیا جلوه‌ای هستند از تمدن و فرهنگ آن کشور؛ به همین دلیل در هر سال و در تعطیلات مختلف مقصد بسیاری از گردشگران هستند.

پیش‌بینی می‌شود امسال  استقبال گسترده‌ای از تورهای تهرانگردی صورت گیرد

رم، پاريس، لندن، توكيو، مادريد و پايتخت‌هاي بزرگ دنيا هر ساله و به هنگام تعطيلات كشورهاي مختلف،مقصدي مي‌شوند براي مسافران و شهرها نيز امكانات ويژه‌اي براي توريست‌ها ايجاد مي‌كنند.چند سالي است تهران در اين مسير گام برداشته است. تهران اين روزها تفاوت بسياري دارد با روزهاي گذشته‌اش. شهري كه ما مي‌شناسيم، تهران سال‌هاي گذشته نيست. تهران زيست پذيرتر شده است. تهران دود و آهن در روزهاي بهاري فروردين، جايي است براي گشت و گذار. گوشه‌گوشه اين شهر فضاهاي فراغتي گسترده و محلي است براي حضور گردشگران شهري.

تنها در سال گذشته بيش از 150هزار نفر از منطقه فرهنگي و گردشگري عباس آباد بازديد كردند و برج ميلاد نيز در نوروز سال گذشته ميزبان بيش از 300هزار نفر از هموطنان سراسر كشور بود. بوستان‌ها، سينماها و مراكز مختلف فرهنگي كه در سال‌هاي گذشته در تهران احداث شده نيز هر كدام پذيراي شهرونداني از سراسر كشور بودند. گويا ايام نوروز فرصتي است تازه براي شهروندان كشور تا پايتخت را متفاوت‌تر از هميشه ببينند. براي نوروز 94نيز شهرداري تهران برنامه‌هاي گسترده‌اي تحت عنوان مهمان طهران تدارك ديده است.

همچنين برنامه عيد شرقي در مجموعه عباس آباد و عطر ياس در برج ميلاد ازجمله برنامه‌هاي شهرداري تهران در ايام نوروز است. مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد از بازديد بيش از 400هزار نفري شهروندان در نوروز امسال از مجموعه عباس‌آباد تهران خبر داد و انتظار مي‌رود بازديد از برج ميلاد نيز در نوروز94 افزايشي قابل توجه يابد و به بيش از نيم ميليون نفر برسد.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد در اين‌باره گفت: در نوروز 94منطقه فرهنگي و گردشگري عباس آباد ميزبان آوردگاه فرهنگي و هنري عيد شرقي خواهد بود. اردشير نوريان ضمن اعلام اين خبر افزود: برنامه‌هاي نوروز 94اين منطقه هماهنگ و متناسب با بهار فاطمي، سياست‌هاي گردشگري و رويكردهاي فرهنگي شهرداري تهران است كه براي نخستين بار در پايتخت رقم خواهد خورد.
نوريان با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي منطقه عباس‌آباد خاطرنشان كرد: عيد شرقي يك برنامه جامع كلان فرهنگي و هنري است كه با مشاركت شبكه يك سيما و ساير نهادها و دستگاه‌هاي مسئول مديريت شهري برگزار مي‌شود و اميدواريم در سال‌هاي آينده نيز اين برنامه تكرار شود و استمرار يابد.

مديرعامل شركت نوسازي منطقه عباس آباد افزود: امسال با افتتاح پل طبيعت و گنبد مينا جذابيت‌هاي اين منطقه دوچندان شده است و با فعاليت‌هاي عمراني و فني انجام شده، شهروندان تهراني، بوستان‌هاي آب و آتش، نوروز، طالقاني و درياچه‌ها و... را متفاوت‌تر از گذشته خواهند ديد. وي با اشاره به مناسبت‌هاي روز طبيعت و جمهوري اسلامي يادآور شد: در 2روز 12و 13فروردين ضمن آمادگي براي استقبال گسترده شهروندان ويژه‌برنامه‌هاي مفصلي را با محوريت آسمان آبي، زمين پاك و نماد پرچم مقدس جمهوري اسلامي برگزار خواهيم كرد.

برج ميلاد نيز در ايام نوروز ميزبان برنامه عطر ياس است. مديرعامل برج ميلاد هم از افزايش 56درصدي بازديد‌هاي شهروندان تهراني و سراسر كشور از مجموعه برج ميلاد در سال 93خبر داد و گفت كه براي نوروز 94برنامه عطر ياس در مجموعه برج ميلاد به اجرا درخواهد آمد.

علي شريفي در اين‌باره گفت: سال 94را با برنامه‌هاي عطر ياس آغاز مي‌كنيم و از 27اسفند تا 14فروردين‌ماه از 10صبح تا 10شب پذيراي مهمانان خواهيم بود. وي با اشاره به برگزاري برنامه‌ها در 6سراي فاطمي، كودك، سوغات، اقوام ايراني و سراي تفريحات و گردشگري گفت: برنامه‌هاي مرتبط با حجاب و پوشش اسلامي و مشاوره ديني در سراي فاطمي براي مهمانان نوروزي برگزار مي‌شود. مديرعامل برج ميلاد افزود: 3كارگاه آموزشي سفالگري، قصه گويي و نمايش‌خواني در سراي كودك ميزبان كودكان است و كارگاه ويژه آسمان آبي، زمين پاك در نوروز 94ميزبان كودكان برج ميلاد خواهد بود.

  • مسير شما براي تهرانگردي كدام است؟

تورهاي تهرانگردي امسال جزو برنامه‌هاي مهمي است كه در نوروز برگزار مي‌شود. اين تورها امسال در17مسير تعيين شده‌اند كه 11مسير مختص تورهاي نيم‌روزه است و 6مسير هم به تورهاي يك روزه اختصاص دارد. فرزاد هوشيار پارسيان، مديرعامل سازمان رفاه و خدمات رفاهي شهرداري تهران پيش از اين با بيان اينكه ستاد گردشگري بهارانه در سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران براي پوشش بهار 94ايجاد شده است، گفت: بر همين اساس اين ستاد اقدام به برگزاري تورهاي تهرانگردي كرده است.اگر شما هم قصد داريد« مهمان طهران» شويد با شماره 137 تماس بگيريد يا به سايت visit.tehran.ir مراجعه كنيد.

کد خبر 290161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha