آلمان با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و ۴۶.۵ میلیون دستگاه خودرو، جمعیتی بیشتر از ایران دارد و تعداد خودروهای این کشور حدود ۳ برابر کشورمان است، این در حالی است که تعداد کشته‌های ایران در تصادفات رانندگی ۱۸ هزار نفر و کشته‌های آلمان ۳۶۰۰ نفر است و به‌عبارتی تلفات ترافیکی کشورمان ۵برابر این کشور است.

بدين‌ترتيب خودروهاي آلمان 3برابر ايران و تلفات ترافيكي ايران 5برابر آلمان است.اين خبري بود كه در نشست مشترك پايان سال روسأي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ و مديران معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام شد. سيدجعفر تشكري‌هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در اين نشست گفت: ما بايد به‌دنبال روش‌هايي باشيم كه مردم را به بهترين شيوه ممكن به مقصد برسانيم. امروز نگاه دنيا به حمل‌ونقل، مبتني بر توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل عمومي در راستاي به حداكثر رساندن سفرهاي شهري با وسايل نقليه عمومي و به حداقل رساندن سفرهاي شهري با وسايل نقليه شخصي است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه در كشوري مانند آلمان، اگر عابرپياده حتي با چشمان بسته از گذرگاه عابر پياده در عرض خيابان عبور كند، مي‌تواند اطمينان كامل داشته باشد كه به سلامت به آن طرف خيابان مي‌رسد، گفت: آيا در كشور ما فردي كه با 2چشم بينا و با بدني كه در سلامت كامل است، قصد عبور از عرض خيابان و آن هم در گذرگاه عابر پياده را داشته باشد، مي‌تواند مطمئن باشد هنگام رفتن به آن طرف خيابان جان سالم به در مي‌برد؟

همچنين رئيس پليس راهور پايتخت در اين نشست با اشاره به اينكه بايد به دور از جزئي‌نگري و بخشي‌نگري، مسائل و مشكلات موجود ازجمله نحوه رانندگي و فرهنگ ترافيك را با نگاه منتقدانه مورد آسيب‌شناسي و دلايل و عوامل آن را مورد ريشه‌يابي قرار دهيم، گفت: تفكر فردي ما بر تفكر جمعي‌مان غالب است و اين طرز فكر ريشه در لايه‌هاي نهفته ذهني ما دارد و محصول ديروز و امروز نيست، بلكه نسل به نسل به ما رسيده است.

سردار تيمور حسيني با اشاره به اينكه پليس راهنمايي و رانندگي در تهران، بيشترين تعامل را با مديريت شهري دارد، اظهار كرد: نمره اين تعامل انصافاً مثبت و رو به رشد ارزيابي مي‌شود و اميد است هرروز نقاط ضعف موجود كمتر و نقاط قوت آن بيشتر شود. رئيس پليس راهور پايتخت با اشاره به اينكه در سال93 نيز مانند 3سال گذشته، تهران موفق شد رتبه نخست كاهش مرگ‌ومير ناشي از تصادفات رانندگي را در سطح كشور كسب كند، اظهار كرد: با كاهش 13درصدي ميزان كشته‌هاي ترافيكي در تهران، در سال‌جاري نسبت به سال گذشته، تعداد 87نفر از شهروندان اين كلانشهر در جريان حوادث و سوانح رانندگي، جان خود را از دست دادند.

کد خبر 290162

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha