یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان، گفت صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکره با نظام سوریه، فرانسه را در تنگنا قرار داد.

hollande

روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به اشاره به سفر ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان به پاریس و دیدار او با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به نقل از منابع آگاه نوشت: اولاند در این دیدار سوال های بسیاری درباره اوضاع لبنان از جنبلاط پرسید و تاکید کرد با بشار اسد به هیچ وجه وارد مذاکره نخواهد شد و دستگاه اطلاعاتی فرانسه نیز با نظام سوریه همکاری نکرده و نخواهد کرد.

منابع افزودند: اولاند به جنبلاط گفت دو سال پیش خواستار حمله به پایگاه‌های نظام سوریه بودم. امروز برای گفتگو با کسی که به استفاده از سلاح شیمیایی ادامه می‌دهد و برای باقی ماندن بر قدرت، راهی به جز کشتار و جنایت را انتخاب نکرده است، آماده نیستم.

وی افزود: صحبت‌های جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، فرانسه و دولت آمریکا را در تنگنا قرار داد؛ زیرا همه معتقدند گفتگو با اسد امکانپذیر نیست. به گفته منابع، اولاند از سیاست های ایران در منطقه، ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 290426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha