همشهری آنلاین: دبیر طرح تربیت حاظان قرآن سازمان اوقاف از آغاز دور چهارم این طرح از روز اول فروردین‌ ماه ۹۴ و اعلام نتایج آزمون دور سوم تا پایان فروردین‌ ماه خبر داد.

به گزارش فارس، سید ‌محمد‌کاظم موسوی متقی دبیر طرح تربیت حاظان قرآن سازمان اوقاف و امور خيريه از اعلام نتایج آزمون دور سوم طرح تا پایان فروردین‌ ماه خبر داد و گفت: کار تصحیح اوراق تا روز 20 فروردین‌ ماه در استان‌ها انجام و نتایج نهایی تا پایان فروردین‌ ماه 1394 اعلام می‌شود.

وی از حضور بیش از 300 هزار نفر در این آزمون خبر داد و گفت: در آزمون سومین دوره طرح تربیت حاظان قرآن بیش از 300 هزار نفر حضور داشتند و کسانی که در مجموع دو آزمون کتبی و شفاهی نمره 70 از صد کسب کنند قبول و گواهینامه دریافت خواهند کرد.

موسوی از اعطای جوایز ارزنده به برگزیدگان به قید قرعه خبر داد و گفت: به برگزیدگان طرح به قید قرعه 40 کمک هزینه سفر حج، 40 کمک هزینه سفر عتبات و 80 کمک هزینه سفر مشهد مقدس اعطا خواهد شد، البته قرعه‌کشی جوایز در استان‌ها برگزار می‌شود و مسئولان استان هم جوایزی به برگزیدگان اعطا می‌کنند.

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن از نام‌نویسی دور جدید طرح از اول فروردین‌ ماه 94 خبر داد و گفت: ثبت‌نام دور چهارم طرح تربیت حافظان قرآن از روز اول فروردین‌ ماه همزمان با طرح آرامش بهاری آغاز و تا تکمیل سهمیه هر استان در سال 94 ادامه دارد، البته کلاس‌ها از روز 10 اردیبهشت‌ ماه در بقاع متبرکه امام‌زادگان و مساجد و مراکز منتخب سراسر کشور آغاز خواهد شد.

طرح تربیت حافظان قرآن از سال 1391 توسط سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد و قرار است طی چهار سال، یک میلیون حافظ قرآن تربیت شود. این سازمان به منظور تکمیل کادر آموزشی این طرح اقدام به راه‌اندازی مرکز تربیت مربی در شهر قم کرده که از ابتدای طرح تا کنون بیش از 100 دوره طربیت مربی در این مرکز برگزار شده است، البته دوره‌هایی هم در استان‌های مختلف به منظور تربیت مربی برگزار شده است.

کد خبر 290472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha