پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز لندن دچار اتش سوزی شده، پنج هزار نفر مجبور به تخلیه مکان‌های خوده شده‌اند و رگ حیاتی شهر کماکان بسته است.

fire london

به گزارش گاردين آتش‌نشاناندر پايتخت انگليس گفته‌اند مهار اين اتش سوزي به دلايل فني دشوار بوده است.

اين آتش سوزی گسترده در خطوط برق زیرزمینی در منطقه هولبورن (Holborn) واقع در قلب لندن در چهارشنبه شب گذشته رخ داده و باعث  قطع برق و خطوط تلفن و تخلیه هزاران خانه و دفاتر شرکت تجاری در این منطقه شده است.

در همين حال به گزارش ايرنا از لندن نیروهای آتش نشانی توانستند با تزریق آب به داخل حفره‌های ایجاد شده، آتش و دود ناشی از آتش گرفتن کابل های برق را کنترل نمایند.

روزنامه دیلی میل روز پنجشنبه نوشت: این آتش و دود ناشی از پوسیدگی و اشکال فنی بوجود آمده در سیم های برق زیر زمینی بوده است.

در همین حال بسیاری از مغازه های تجاری و یک دادگاه عالی محلی در منطقه هولبورن پنجشنبه را به دلیل بروز این سانحه تعطیل اعلام کرده‌اند.

دیلی میل نوشت: یک شاهد عینی گفته است: درحالی که از منطقه کاونت گاردن به سمت هولبورن راه می رفتم، بوی سوختگی احساس کردم؛ همچنان که نزدیکتر می‌شدم ماشین‌های آتشنشانی را همه جا می‌دیدم. دود غلیظ قهوه‌ای همه جا را گرفته بود.

یک شاهد عینی دیگر به این روزنامه گفت: دود همه جا را گرفته بود، نمی توانستم نفس بکشم؛ گو اینکه دود به سمت من حرکت می کرد.

دیلی میل افزود: یک شاهد عینی عنوان کرده است: به من گفتند از مغازه سریعا خارج شوم. همه جا دود بود و مردم می خواستند بدانند چه خبر شده... از انتهای خیابان فقط دود سیاه می آمد. همه جا تاریک شده بود.

یک مقام آتش نشانی گفت: زمانی که مشخص شد این اشکال برقی است، نیروهای آتشنشانی مجبور شدند تا با بسیاری از شرکت‌های برق منطقه‌ای در تماس باشند تا منبع اشکال را شناسایی کنند.

وی افزود: خطوط برق در حال حاضر ترمیم و آتش هم اکنون خاموش شده است.

کد خبر 290987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha