یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

علی ابراهیمی: وزیر ارتباطات با ابراز نارضایتی نسبت به کیفیت اینترنت در کشور از تثبیت تعرفه صوت و دیتای ۳ اپراتور تلفن همراه و افزایش نرخ تلفن ثابت در سال ۹۴ برای جبران هزینه اجرای طرح هم کدی خبر داد.

محمود واعظي در پاسخ به خبرنگار ما در مورد ميزان تحقق وعده‌هاي خود براي دفاع از حقوق مشتركان خدمات مخابراتي، از تلاش اين وزارتخانه براي رفع اين مشكلات خبر داد اما اذعان كرد كه هنوز برخي از اين مشكلات مانند كيفيت پايين اينترنت يا كم‌فروشي شركت‌هاي اينترنتي به قوت خود باقي است و حتي وي نيز از اين موضوعات راضي نيست.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعلام اينكه امسال هيچ‌گونه افزايشي در تعرفه ارائه خدمات صوت و پيامك 3اپراتور تلفن همراه نخواهيم داشت، افزود: تنها براي جبران هزينه اجراي طرح هم‌كدي، قرارداد 6ماهه‌اي با شركت مخابرات داريم و مقرر شده تا كميته ذيربط گزارش خود در مورد كم و كيف تعرفه‌هاي تلفن ثابت را ارائه و در مورد ميزان افزايش اين تعرفه تصميم‌گيري شود. اكنون گزارش اوليه اين كميته ارائه شده و پس از جمع‌بندي تا پايان فروردين‌ماه تعرفه‌ تلفن ثابت اعلام مي‌شود.

وي اعلام كرد، در يك مقطع كه اپراتورها به‌دنبال افزايش رقم قابل توجه تعرفه بودند از آن جلوگيري كرد يم و با اين اقدام تعرفه ايرانسل و رايتل افزايش نيافت و افزايش تعرفه همراه اول نيز ناچيز بود. همچنين با اجراي طرح هم‌كدي و يكسان‌سازي‌ تعرفه مكالمات تلفن ثابت و همراه و رومينگ ملي اپراتورها، هزينه‌هاي مردم كاهش يافت.

از سوي ديگر تعرفه كاربران خانگي 20درصد كاهش يافت و تعرفه اينترنت همراه به يك دهم(از 5ريال به نيم ريال) رسيد. واعظي در مورد كيفيت مكالمات تلفني و خدمات اينترنتي افزود: متأسفانه فرسودگي شبكه برخي اپراتورها(شبكه 20ساله همراه اول) موجب شد تا جابه‌جايي براي ورود به نسل سوم و چهارم موجب اختلالاتي در شبكه مكالمات تلفن همراه شود اما اپراتورها همه تلاش خود را براي رفع اين مشكل به‌كار گرفته‌اند. وزير ارتباطات با پذيرش اختلالات اينترنتي در ايام نوروز اعلام كرد، هنوز خودم از كيفيت خدمات اينترنت در كشور راضي نيستم. بارها و بارها به اپراتورها تذكر داده‌ام كه مردم بايد با آرامش خاطر از اينترنت استفاده كنند و به‌دليل كيفيت يا سرعت پايين نگران نشوند، بر اين اساس كميته‌اي را براي ارتقاي كيفيت اينترنت تشكيل داده‌ايم و اعلام كردم اگر فكر مي‌كنيد به‌دليل فرسودگي شبكه نيازمند استفاده از مشاوران خارجي براي بهبود كيفيت اينترنت هستيد، بودجه مورد نياز را تأمين خواهم كرد.

  • جريمه كم‌فروشان اينترنت

وي با ابراز اميدواري نسبت به اينكه در سال 94برخي مشكلات اينترنت و مكالمات تلفني مرتفع خواهد شد در مورد كم فروشي شركت‌هاي اينترنتي تأكيد كرد، به‌طور مرتب در حال برخورد با كم‌فروشي شركت‌هاي اينترنتي هستيم و آنها را جريمه كرده‌ايم اما نمي‌خواهيم هر اقدامي كه براي برخورد با آنها مي‌شود را علني كنيم چرا كه موجب ضربه به اعتبار اين شركت‌ها مي‌شود. همه شركت‌ها يكسان نيستند اما متأسفانه برخي شركت‌هاي اينترنتي كم فروشي مي‌كنند و به آنها اعلام كرديم وقتي قراردادي براي تحويل اينترنت با سرعت 128يا 256منعقد كرديد بايد به همان ميزان اينترنت واگذار كنند اما اين شركت‌ها تلاش مي‌كنند تا با دور زدن وزارت ارتباطات مشتركان بيشتري را روي يك پهناي باند قرار دهند اما ما اين شركت‌ها را رصد مي‌كنيم و امسال شرايط بهتري را شاهد خواهيم بود.

  • برخورد با پارازيت‌هاي غيرمجاز

واعظي درباره سرنوشت گزارش اين وزارتخانه از پارازيت‌ها افزود: گزارشي كه از طريق اين وزارتخانه به رياست‌جمهوري ارسال شده بود در شوراي‌عالي امنيت ملي در حال بررسي است و اميدواريم زودتر به نتيجه برسد. البته در اين مدت با همكاري سازمان انرژي اتمي كارگروه مشتركي تشكيل و در نقاط مختلف تهران پارازيت‌ها را رصد مي‌كنيم و در هر نقطه‌اي كه پارازيت‌ها بيش از حد مجاز باشد تذكر داده و برخورد مي‌كنيم.

کد خبر 291201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha