کار ساخت بخش شمالی بزرگراه صیاد شیرازی حد فاصل بزرگراه شهید بابایی و ارتش به طول ۱۲۵۰متر در دست اجراست.

بزرگراه صیاد شیرازی

ساخت تونل شهيد متوسليان در جنوب اين بزرگراه نيز پس از تصويب در شوراي شهر تهران به اجرا در خواهد آمد تا بزرگراه صياد شيرازي از بن‌بست بزرگراهي خارج شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران در اين‌باره گفت: درصورت احداث تونل شهيد متوسليان كه بزرگراه شهيد صياد شيرازي را در منتهي اليه بخش جنوبي خود از بن‌بست خارج مي‌كند، بخشي از سربار اضافه بزرگراه امام علي كاسته خواهد شد. مازيار حسيني با بيان اين مطلب افزود: پهنه شرق پايتخت با وجود احداث بزرگراه‌هايي همچون بزرگراه امام علي و بزرگراه شهيد صياد شيرازي طي سال‌هاي اخير، همچنان به لحاظ برخورداري از چنين زيرساخت‌هايي دچار كمبود است.

وي يادآور شد: اشباع شدن ظرفيت بزرگراه امام علي نشان‌دهنده آن است كه اين شريان شمالي - جنوبي، عملكردي فراتر از پاسخگويي به ترافيك پهنه مجاور خود دارد. از اين‌رو كارشناسان سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران مشغول طراحي تونل شهيد متوسليان در امتداد جنوبي بزرگراه شهيد صياد شيرازي هستند تا از اين طريق بخشي از سربار اضافه بزرگراه امام علي كاسته شود.

پيش‌تر نيز رئيس كميته عمران شوراي شهر تهران خبر از آغاز كار مطالعاتي براي احداث تونل سه‌طبقه تردد خودرو در اتوبان شهيد صياد شيرازي داده و پس از تأييد شورا از اجراي آن خبر داده بود. اقبال شاكري در اين‌باره گفته بود: طرح تونل سه‌طبقه شهيد متوسليان از بزرگراه صياد شيرازي تا آزادگان تنها در حال مطالعه است و فعلا بحث اجراي آن مطرح نيست و حتي طرح و لايحه و مصوبه‌اي نيز براي اين منظور ارائه نشده است. تنها يك طرح مختصري به معاونت فني و عمراني شهرداري ارائه شده تا آن را مورد بررسي قرار داده، توجيه فني و اقتصادي كرده و سپس مورد تأييد معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري قرار بگيرد و سرانجام نيز به كميسيون عمران براي تأييد فرستاده شود كه در اين مرحله اگر از سوي كميسيون تأييد شود، مجددا در صحن شوراي شهر ارائه مي‌شود.

به گفته وي، وقتي ساخت هر تونل 140 تا 150ميليارد هزينه دارد شهرداري حق ندارد بدون مطالعات آن‌را اجرا كند، بنابراين طرح تونل سه‌طبقه صياد شيرازي تا آزادگان به تصويب شورا نرسيده، بلكه تنها يك كد پروژه براي مطالعات داده شده است، زيرا تا مطالعات توجيهي درخصوص آن صورت نگيرد، اجراي آن عملي نمي‌شود.

کد خبر 291230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha