مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

نخستین نشست شهردار تهران با کارکنان مؤسسه مطبوعاتی همشهری در سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر این مؤسسه برگزار شد.

قالیباف در همشهری

شهردار تهران در اين نشست صميمانه كه در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به اهميت توجه به مسائل فرهنگي از لزوم مشاركت شهروندان در اداره شهر سخن گفت. وي با تأكيد بر اين موضوع كه ايجاد زيرساخت‌ها در شهر تهران به‌طور كامل اجرايي شده است و از اينجا به بعد نيز بايد مردم در اداره شهر مشاركت بيشتري داشته باشند، به توليد ثروت، قدرت، معرفت و منزلت در جامعه اشاره كرد.

قاليباف با تأكيد بر اينكه توليد قدرت و ثروت بدون امكان تبديل شدن به معرفت و منزلت موجب بروز فساد در جامعه مي‌شود اظهار داشت: بايد تلاش شود كه با رويكرد فرهنگي بتوان معرفت و منزلت را به قدرت و ثروت تبديل كرد. شهردار تهران در اين نشست صميمانه از لزوم مبارزه با فقر و تكاثر به‌عنوان 2منكر بزرگ در جامعه نيز ياد كرد و براي مقابله با آن به اهميت تكريم و تعليم اشاره كرد كه بايد از اهداف اصلي جامعه و فعاليت‌هاي فرهنگي باشد. وي تأكيد كرد: آنچه ما از بزرگان دين دريافت كرده‌ايم اين است كه در نظام اسلامي بايد تعليم و تكريم وجود داشته باشد. قاليباف همچنين افزود: آن چيزي كه حتما در جامعه اسلامي نبايد وجود داشته باشد فقر و تكاثر است.

به گفته قاليباف بايد اين مسئله را در جامعه تبيين كرده و عيني كنيم. شهردار تهران با اشاره به اينكه خدا به حرف خوب پاداش نمي‌دهد بلكه به عمل خوب پاداش مي‌دهد، يادآور شد: اگر جامعه‌اي بخواهد تعليم و تكريم را احيا كرده و فقر و تكاثر را از بين ببرد هيچ راهي جز تبديل شدن به جامعه مولد ندارد.وي قدرت، ثروت، منزلت و معرفت را 4موردي دانست كه بايد در جامعه توليد شود تا بتوان با فقر و تكاثر مبارزه كرد.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود در ديدار با خبرنگاران و كاركنان مؤسسه همشهري به مسئله فرهنگ اشاره كرد و گفت: مشكلات اقتصادي ما هم به مسائل فرهنگي بازمي‌گردد. در نظام اسلامي فرهنگ اولويت اول است حتي اقتصاد مقاومتي هم بدون‌شك رويكرد فرهنگي دارد و با دستور و منطق اقتصادي حل‌وفصل نمي‌شود بلكه با منطق فرهنگي حل مي‌شود.

شهردار تهران همچنين درباره فعاليت سبقت مجاز كه به موضوع نيكوكاري مي‌پردازد، در مؤسسه همشهري نيز اظهار داشت: رسالت سبقت مجاز اين است كه چگونگي تبديل ثروت به منزلت را تبيين كند كه اين عميق‌ترين كار فرهنگي است. در جبهه افراد مختلفي وجود داشتند كه متعلق به گروه‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف بودند اما فضايي كه در جبهه شكل گرفت موجب شد تا تبديل به قطعه‌اي از بهشت شود و همه به‌طور يكنواخت تربيت شوند. اگر هم كسي آلودگي و ناپاكي داشت جبهه آن را طرد مي‌كرد و فردي با ناپاكي نمي‌توانست در آن دوام بياورد. قاليباف يادآور شد: اشكال ما اين است كه چنين فضاهايي را امروز در جامعه ايجاد نمي‌كنيم و كار فرهنگي را به چند واحد دانشگاهي محدود مي‌دانيم.

در اين ديدار مديرعامل موسسه همشهري، مدير گروه مجلات همشهري، مديرمسئول، سردبير همشهري آنلاين و تعدادي از دبيران و سردبيران محصولات مختلف همشهري نظر‌ها و ديدگاه‌هاي خود را درباره فعاليت مطبوعاتي و فرهنگي مطرح كردند.

  • افتتاح فاز اول آژانس عكس همشهري توسط دكتر‌قاليباف

در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) فاز اول سايت آژانس عكس همشهري،پرتال گروه مجلات، پرتال ضمائم همشهري، سايت و باشگاه سبقت مجاز و سايت فروش آنلاين محصولات همشهري با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران و جمعي از مديران مؤسسه همشهري افتتاح شد.

آژانس عكس همشهري(WWW.HAMSHAHRIPHOTO.IR) داراي بخش‌هاي عضويت، درباره ما، ارسال عكس، راهنماي خريد، اطلاعات تماس، شهري، سياسي، فرهنگي و هنري، ورزشي، زيست‌بوم، مستند، اقتصادي، استان‌ها، بين‌الملل، 360، دريافتي، همراه، اخبار عكاسي، ويژه، گزارش‌هاي برگزيده، عكس‌هاي خبري، تك عكس و عكاسان آژانس است.وب‌سايت آژانس عكس همشهري عكس‌هاي توليدي عكاسان مؤسسه همشهري در تهران و شهرستان‌ها را ارائه مي‌دهد. علاقه‌مندان به هنر عكاسي مي‌توانند عكس‌هاي خبري و غيرخبري خود را از طريق photo@hamshahri.org براي آژانس ارسال كنند.

کد خبر 291760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha