سرقت‌های دزد حرفه‌ای آنقدر زیاد و گسترده بود که همزمان با آزادی او از زندان آمار گردنبندقاپی در پایتخت هم افزایش یافت.

متهم

اين مرد از 15سال پيش تا حالا دست به گردنبندقاپي مي‌زده و بارها و بارها نيز به زندان افتاده است.متهم كه مردي حدودا 40ساله به نام آرش است از اوايل اسفندماه سال گذشته تحت تعقيب پليس قرار گرفت. شاكي او زن 70ساله‌اي بود كه گردنبند طلايش به سرقت رفته بود. اين زن وقتي براي شكايت از سارق به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران رفت، ماجراي سرقت را اينطور شرح داد: ظهر بود و در ميدان هفت‌تير قصد عبور از عرض خيابان را داشتم كه ناگهان يك موتورسيكلت با يك سرنشين در مقابل من توقف كرد.

مردي كه سوار موتور بود حدودا 40ساله و كمي چاق بود كه كلاه و لباس يشمي به تن داشت. او در يك لحظه دستش را به سمت گردنم دراز كرد و در چشم بر هم زدني گردنبند طلايم را كه 2ميليون تومان ارزش داشت قاپيد و فرار كرد. آنقدر اين سرقت را سريع و ماهرانه انجام داد كه براي چند ثانيه شوكه بودم.

زن سالخورده به‌رغم سنش مشخصات ظاهري سارق را به خوبي به‌خاطر داشت. اين در حالي بود كه دوربين مداربسته يكي از مراكز تجاري نيز چهره سارق را ضبط كرده بود. با اين اطلاعات، تصويري از متهم به‌دست آمد و كارآگاهان خيلي زود او را شناختند. وي مردي به نام آرش بود كه پيش از اين بارها به اتهام كيف و گردنبند قاپي دستگير و راهي زندان شده بود.

او كه مجرمي شناخته شده بود تحت تعقيب پليس قرار گرفت و مشخص شد كه آخرين بار اوايل مهرماه سال گذشته با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده و ديگر به آنجا بازنگشته است. در ادامه بررسي‌ها مشخص شد كه همزمان با آزادي اين مرد از زندان، آمار گردنبندقاپي در نقاط مختلف تهران نيز به طرز محسوسي افزايش يافته است.

بنابراين جست‌وجوها براي دستگيري آرش با جديت بيشتري ادامه يافت و اما او پس از آزادي از زندان محل سكونت خود را تغيير داده بود و كسي از مخفيگاهش خبر نداشت. در چنين شرايطي تمامي پاتوق‌هاي احتمالي اين مرد زيرنظر گرفته شد تا اينكه ردي از او در منطقه تهرانسر به‌دست آمد و مأموران با شناسايي محل اختفايش، در يك عمليات ضربتي او را دستگير كردند.

اين مرد پس از دستگيري به ده‌ها گردنبندقاپي در مناطق مختلف تهران اعتراف كرد كه در ادامه شاكيان زيادي با حضور در اداره آگاهي او را به‌عنوان سارق اموالشان شناسايي كردند.سرهنگ صفدر جانپرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به سرقت‌هاي سريالي متعد قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره او را صادر كرده و از شاكيان احتمالي خواسته است براي شكايت به پايگاه سوم آگاهي در خيابان سهروردي، ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

کد خبر 292227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha