همشهری آنلاین: نماینده نوجوانان اسیر فلسطینی در زندان عوفر در سرزمینهای اشغالی اعلام کرد که دادگاه های نظامی رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ هزار دلار جریمه برای آزادی نوجوانان اسیر فلسطینی به خانواده های این نوجوانان تحمیل کرده است.

 رژیم صهیونیستی مبالغ هنگفتی برای آزادی نوجوانان اسیر فلسطینی تعیین کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عبدالفتاح دوله روز یکشنبه به باشگاه اسرای فلسطینی گفت که بالاترین تعداد بازداشت اسرای نوجوان فلسطینی در ماه ژانویه (دی/بهمن) با رقم 34 نفر به زندان عوفر مربوط می شود.

بر اساس اعلام این باشگاه، 29 نوجوان فلسطینی در ماه فوریه (بهمن/اسفند) و 23 نفر دیگر در ماه مارس تا نیمه آوریل (اسفند-فروردین) از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

وی گفت که شمار اسرای فلسطینی زیر سن قانونی در زندان عوفر اکنون به 24 نفر رسیده است.

بر اساس این آمار، در حال حاضر 105 نوجوان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

در تاریخ 19 ژانویه (29 دی) یکی از وکلای کمیته امور بازداشت شدگان سابق و کنونی فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی زیر سن قانونی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی از زمان دستگیری تا پایان مراحل بازداشت، در معرض شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار دارند.

سازمان بین المللی دفاع از کودکان اعلام کرده که هر ساله در حدود 500 تا 700 کودک و نوجوان فلسطینی که سن برخی از آن ها در حدود 12 سال است، توسط رژیم صهیونیستی بازداشت و اکثرا به جرم سنگ پرانی در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند.

وی افزود: در حدود 20 درصد کودکان فلسطینی در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند که برای آن‌ها حکم شکنجه را دارد و قوانین بین المللی این نوع رفتار را محکوم کرده است.

کد خبر 292734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha