همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع یکی از سیاست‌های کشور در حوزه فناوری است، گفت: در حال حاضر مکان‌یابی ۵۰ آزمایشگاه مرجع انجام شده است.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد فرهادی در آیین آغاز به کار سومین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی ساخت ایران كه با حضور دكتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و دكتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: در بودجه امسال ردیف بودجه متمرکز برای تکمیل آزمایشگاه‌ها دیده شده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوري ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقيقات و فناوری براي خرید تجهیزات ساخت داخل، افزود: ارائه یارانه 50 درصدی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل از اقدامات خوبی در این زمینه است و معاونت علمی تا كنون در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: از دهه 60 به بعد زمینه رشد محصولات ایرانی فراهم شده و در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت‌های خوبی انجام شده و امروزه با توجه به اینکه حد و مرزی در علم وجود ندارد شاهد استفاده این تجهیزات در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف علوم هستیم و تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در رشته‌های مختلف در حال استفاده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري بیان کرد: از جمله برنامه‌های وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آینده بازنگری تحصیلات تکمیلی و راه‌اندازی رشته‌های جدید است زیرا عمر رشته‌های قدیمی تمام شده است.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران از 4 تا 7 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 293245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha