جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر «احتمال حذف شرط تعیین تکلیف سربازی برای دریافت گواهینامه» گفت: چنین طرحی نه‌تنها مطرح نیست بلکه بیان آن نیز مورد هماهنگی نبوده و کار کارشناسی شده‌ای نیست و بنا نداریم به مشمولان غایب تسهیلات جدیدی ارائه دهیم.

سردار موسي كمالي با اشاره به ماده10 قانون خدمت وظيفه عمومي به ايسنا گفت: مشمولاني كه مرتكب غيبت شوند، داراي يكسري محدوديت اجتماعي نظير ممنوعيت دريافت گواهينامه و دريافت وام و هرگونه مستمري، دريافت پروانه كسب، خروج از كشور و استخدام در شركت‌ها و مراكز دولتي و خصوصي، ادامه تحصيل و... هستند و اين شرايط هيچ تغييري نكرده و نخواهد كرد.

وي با بيان اينكه مشمولان غايب تسهيلاتي دارند كه مهم‌ترين آن همين طرح پرداخت جريمه ريالي سربازي است، افزود: همانطور كه بارها گفته شده مشمولاني كه بيش از 8 سال غيبت از سربازي يا فرار مداوم از سربازي داشته باشند مي‌توانند با پرداخت مبالغي كارت معافيت دريافت كنند و بقيه مشمولان غايب نيز بايد خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي كنند.

وي با بيان اينكه مجموع كسر خدمت‌هاي مربوط به فرزند جمعا نبايد بيشتر از يك سال شود، گفت: اين شرايط تا پايان شهريورماه براي اين دسته از مشمولان غايب درنظر گرفته شده اما پس از آن تمديد نخواهد شد و آنان به سبب غيبتي كه داشتند امكان بهره‌مندي هيچ‌گونه كسرخدمتي را نخواهند داشت.

كمالي از برنامه‌ريزي براي تشديد برخورد با مشمولان غايب از اواسط امسال خبر داد و افزود: مشمولان غايب با محدوديت‌هايي مانند دريافت وام و مستمري، دريافت پروانه كسب، ممنوعيت خروج و استخدام مواجه هستند. در زمان تشديد برخورد چنانچه هر يك از شركت‌ها اقدام به استفاده از مشمولان غايب به‌عنوان نيروي كار كنند براي بار اول به ازاي هزينه يك سرباز و براي بار دوم و بيشتر از آن براي هر مشمول غايبي كه به‌كار گرفته‌اند به ازاي هزينه سالانه هر سرباز ملزم به پرداخت جريمه خواهند شد.

كمالي درباره اينكه آيا امكان تجميع سنوات فرار از سربازي يا غيبت وجود دارد يا خير گفت: در اين خصوص بارها گفته شده اما آن دسته از متقاضياني كه شايد به هر دليلي از آن بي‌اطلاع هستند بايد بدانند كه مبناي محاسبه ما 8 سال غيبت يا 8 سال فرار مداوم از سربازي است و بايد به اين موضوع نيز توجه شود كه اين دو به هيچ وجه قابل تجميع با يكديگر نيستند. درباره ترك تحصيل و موضوع دانشجويان انصرافي هم مهم اين است كه اين افراد بايد تا پايان شهريور 93 از تحصيل انصراف داده باشند و پس از آن نيز بايد تا پايان سال94، 8سال از اخذ آخرين مدرك تحصيلي‌شان گذشته باشد. البته مدرك پيش‌دانشگاهي جزو مدارك تحصيلي محسوب نشده و آخرين مدرك تحصيلي براي آنها ديپلم است.

  • اعلام جزئيات خريد بيمه سربازي

مديركل امور فني بيمه‌شدگان تأمين‌اجتماعي گفت: امكان خريد حق بيمه دوران سربازي براي بيمه‌شدگان تأمين‌اجتماعي فراهم شده و بيمه‌شدگان مي‌توانند با مراجعه به شعب اين سازمان از اين امكان بهره‌مند شوند. سيروس نصيري با بيان اينكه ۷‌درصد حق بيمه اين دوران را بيمه شده و ۲۳درصد را نيز دولت پرداخت مي‌كند، افزود: امكان پرداخت قسطي حق بيمه دوران سربازي براي متقاضيان فراهم شده و بيمه‌شدگان مي‌توانند با مراجعه به شعب تأمين‌اجتماعي و ارائه درخواست، بدهي حق بيمه دوران سربازي خود را تا 12تقسيط كنند. براي خريد بيمه سربازي 2‌سال آخر كاري و ميانگين حقوق يك‌ماه بيمه شده محاسبه و براساس آن حق بيمه تعيين مي‌شود و در مجموع ميانگين 2‌سال آخر بيمه، زمان تقاضاي بيمه‌شده ضربدر ۷درصد حق بيمه ضربدر مدت زمان طول خدمت دوران سربازي شده و از اين طريق مبلغ نهايي حق بيمه محاسبه و مشخص خواهد شد. به‌گفته نصيري يكي از شروط خريد بيمه سربازي بيمه بودن فرد در زمان ارائه درخواست و همچنين داشتن 2 سال سابقه بيمه است.

کد خبر 294614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha