همشهری آنلاین: بر اساس بخشنامه جدید دولت، مدارک تحصیلی صادره از موسسات آموزشی داخلی و خارجی که فاقد مجوز از وزارت علوم هستند، ارزش استخدامی و تاثیر در ارتقای شغلی کارکنان دولت ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، بر اساس بخشنامه ای که " امیرمنصور برقعی" معاون رئیس جمهورخطاب به تمام دستگاه های اجرایی صادر کرد، تنها آن دسته از مدارک تحصیلی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور) با ارزش علمی و بدون قید لفظ معادل صادرشده و از سوی این وزارتخانه ارزشیابی گردیده و یا ازسوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) ارزش استخدامی آن همتراز یکی از مقاطع تحصیلی رسمی تعیین شده باشد ، ملاک عمل خواهد بود.

طبق این بخشنامه، مدارک صادره از سوی موسسه های آموزش عالی اعم از مرکزهای آموزشی داخل و یا موسسه های آموزشی یا نمایندگی های دانشگاه های خارجی (مانند دانشگاه هاوایی و ...) که در ایران فعالیت کرده یا می کنند و فاقد مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، دارای ارزش استخدامی نیستند و دستگاه های اجرایی نمی توانند این نوع مدارک را در فرآیند تخصیص و ارتقای شغلی دارندگان آنها تاثیر دهند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اگر در مواردی بدون توجه به این موضوع اقدام شده باشد، دستگاه ها موظفند برای اعاده تاثیر این مدارک، اقدامات لازم را انجام دهند.

این بخشنامه در اجرای ماده (1) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان و مواد (3) و (5) آیین نامه اجرایی آن در خصوص احتساب تحصیلات کارکنان دولت صادر و ابلاغ شده است.

کد خبر 29488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز