سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامزدهای شب بازیگران تئاتر معرفی شدند.

به گزارش ايسنا؛ نامزدهای زن بازیگری تئاتر در سال 93 به ترتیب حروف الفبا و بدون هیچ اولویتی عبارتند از: نسیم افشارپور (نوعی داستان عاشقانه)،‌ستاره اسکندری(هم هوایی)، سوگل سادات خلیق(قصه ظهر جمعه)،‌ شیدا خلیق(ماضی استمراری)، فرزانه کابلی(تانگو تخم مرغ داغ)،‌ هانا کامکار(ترانه‌های محلی)، الهام کردا(هم هوایی)، آیدا کیخایی(هیولاخوانی)،‌ پریسا مقتدی(تانگوی تخم مرغ داغ)،‌ ناهید مسلمی(ماضی استمراری).

همچنین نامزدهای بازیگری مرد تئاتر در سال 93 به شرح زیر معرفی شدند:

بهرام افشاری(پاییز)، توماج دانش بهزادی(بیرون پشت در)،‌ پوریا رحیمی سام(آخرین نامه)، علی سرابی(ترانه‌های محلی)، خسرو شهراز(الیورتویست)، تینو صالحی(قصه ظهر جمعه)، امین طباطبایی(هملت)، پژمان عبدی(برای کلاه آهنی‌ها)، محمد علی محمدی(قصه ظهر جمعه)، نوید محمد زاده(آخرین نامه).

به گزارش ایسنا، شب بازیگر برنامه‌ای است که از سوی انجمن بازیگران خانه تئاتر برای معرفی برترین بازیگران تئاتر در طول سال برگزار می‌شود.

این برنامه روز 28 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برپا می‌شود و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.

در نشستی خبری که روز سه‌شنبه 22 اردیبهشت ماه در خانه تئاتر برگزار شد‌، بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران گفت: تلاش می‌کنیم پیام ملی جشن‌مان را از بهرام بیضایی بگیریم اما اگر به هر دلیلی این تلاش به نتیجه نرسید، حتما توصیف شفاهی مدالیوم (نشان ویژه جشن) را از ایشان خواهیم داشت.

او اضافه کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در کنار معرفی برگزیدگان سال از چند هنرمند باسابقه تقدیر می‌کنیم. برهمین اساس مهتاج نجومی (بازیگر پیشکسوت تئاتر،‌سینما و تلویزیون) و آرمان امید (درام نویس‌، بازیگر،‌ مترجم و شاعر) از تهران تقدیر می‌شوند و در کنار آنها مهین سی سی پور هنرمند پیشکسوت از میناب و آقای محمدی دیگر بازیگر پیشکسوت از کاشان تقدیر خواهند شد، ضمن اینکه برای یک بازیگر 101 ساله مراسم تجلیلی خواهیم داشت که بعدا نام ایشان را اعلام خواهیم کرد.

فراهانی در ادامه با اشاره به تفاوت داوری در این دوره از شب بازیگر در مقایسه با سال‌های گذشته توضیح داد: امسال به پیشنهاد دوستانمان قرار شد برندگان اول تا سوم نداشته باشیم بلکه در هر یک بخش‌های بازیگری زن و مرد سه برگزیده بدون اولویت معرفی کنیم و همراه با آنها یک نماینده از نسل جوان که توانسته خلاقیت بالایی داشته باشد، نیز معرفی خواهیم کرد و در مجموع هشت برگزیده داریم که هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند.

بهزاد فراهانی همچنین با انتقاد از سوق دادن تئاتر به سمت گیشه و تجاری شدن نمایش‌ها از این وضعیت ابراز تاسف کرد.

همچنین فرهاد تجویدی مسئول کمیته داوران در سخنانی گفت: در مجموع 284 کار در 37 سالن دیده شد و در نهایت 20نامزد را معرفی می‌کنیم.

محمودرضا رحیمی هم سخنانی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا‌، "شب بازیگر" روز 28 اردیبهشت ماه راس ساعت 17:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

کد خبر 294934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha