همشهری آنلاین: دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از ۳ دستاورد دارویی تولید شده شرکت داروسازی سها در حوزه کمک به بیماران کلیوی رونمایی کرد.

به گزارش تسنیم، در رونمایی از سه فرآورده دارویی «هسته پِلت»، «قرص سِولامر» و «پِلِت اُورلیتات» تولیدشده شرکت داروسازی سُها، رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، محسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر کشور، سید حسام‌الدین مدنی، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی و محمود شیخ زین‌الدین، معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری را همراهی می‌کردند.

به‌گفته مدیران شرکت داروسازی سها و دست‌اندرکاران تولید این سه فرآورده دارویی، امید می‌رود تولید تجاری این سه محصول بتواند گام مؤثری در درمان بیماران حاد کلیوی برداشته و به پیشرفت اقتصاد علمی صنعت دارویی کشور کمک کند.

در بخش دیگر بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دستاوردهای تازه دارویی، ستاری با حضور در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، «سها(1)»، از دستاوردهای دانش‌بنیان فناوری تولید هالوفایبرهای داخلی که قطعه‌ای برای درمان بیماران دیالیزی بوده و خط تولید ماسک نانو که مناسب برای جلوگیری از ورود ذرات و گرد و غبار کوچک‌تر از دو میکرون باشد، بازدید کرد.

کد خبر 294935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha