دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انیمیشن «پشت دروازه بهشت» با موضوع بررسی زندگی شهید مصطفی چمران در بازار جشنواره فیلم کن عرضه می‌شود.

مصطفی چمران

به گزارش مهر؛ محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس درباره حضور انیمیشن «پشت دروازه بهشت» در جشنواره فیلم کن گفت: انیمشین «پشت دروازه بهشت» با موضوع بررسی زندگی شهید مصطفی چمران یک اثر سینمایی ۹۰ دقیقه ای است که به کارگردانی علی نوری اسکویی ساخته شده و در بخش پویانمایی شصت و هشتمین جشنواره فیلم «کن» حضور دارد.

وی ادامه داد: حضور آثار در بخش پویانمایی جشنواره کن و معرفی به پخش کنندگان بین المللی براساس ضوابط خاصی صورت می گیرد و طبق آخرین اطلاعات این فیلم جزو ۶ فیلم منتخب پویانمایی برای عرضه به پخش‌کنندگان بین الملل است.

انیمیشن های انجمن دفاع مقدس

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: علاوه بر انیمیشن سینمایی «پشت دروازه بهشت»، فیلم های دیگری که محصول انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس هستند نیز در بازار شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن حضور دارد.

بر اساس اعلام وی، فیلم هایی چون «پسرک» ساخته مونا عبدالشاهی، «تونل» به کارگردانی مریم کشکولی نیا، «درخت» ساخته ساره شفیعی پور، «راه حلی برای یک مساله» به کارگردانی بهزاد فرهت، «ریسمان» ساخته توحید توانای رشید، «شروع» (سحر نزدیک است) به کارگردانی بهرام عظیمی، «عروسک گمشده» ساخته معین صمدی، «کرماندو» به کارگردانی حامد اکرمی، «مال من است» ساخته مریم کشکولی نیا، «مرد پروانه ای» ساخته امیر مهران، «مقاومت» به کارگردانی محمد جمال پور، «من، همسرم و گاومون» ساخته آزاده معزی، «وقتی درخت» به کارگردانی سارا خلیلی و «هویت» ساخته سید علیرضا گلپایگانی از جمله آثار تولید شده در انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در این دوره از بازار کن عرضه می‌شوند.

انیمیشن های انجمن دفاع مقدس

محمد حبیبی در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به ادامه ساخت مجموعه تلویزیونی «فرزندان آفتاب» گفت: تا کنون ۵۲ قسمت از مجموعه انیمیشنی «فرزندان آفتاب» به کارگردانی مشترک علی احمدی و مسعود حمزه ای ساخته و پخش شده و ۵۲ قسمت دیگر مشغول تولید است و تا پایان سال آماده می‌شود.

وی در پایان گفت: کارگردان سریال «فرزندان آفتاب» حوادث دهه ۵۰ تا سال های اخیر را به تصویر می کشد. این مجموعه انیمیشن برای بسیاری از کودکان و نوجوانان جذاب است و می توانند با آن همذات پنداری کنند.

کد خبر 295459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha