سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: طبق اعلام قبلی آموزش و پرورش ثبت نام برای پایه اول دبستان باید از اول خرداد آغاز شود.

دانش آموز

ثبت‌نام دانش‌آموزان پايه اول دوره متوسطه نيز پس از پايان امتحانات خرداد و در تير‌ماه انجام خواهد شد و دانش‌آموزان ميان پايه نيز نيازي به ثبت نام ندارند. بنابراين هنوز مانده تا موضوع ثبت نام مدارس داغ شود اما به هر حال ثبت نام اين روزها دغدغه خيلي از پدر و مادر‌هاست. هرچند مسئولان بدون توجه به تعطيلي روز اول خرداد اعلام كرده‌اند كه سنجش سلامت نوآموزان و ثبت‌نام از اين روز شروع خواهد شد.اما تعدادي از مدارس اعلام كرده‌اند تا‌كنون دستورالعمل ثبت‌نام به آنها ابلاغ نشده و هنوز زمان دقيق ثبت‌نام مشخص نشده‌است.

در آن سوي ماجرا مسئولان اعلام كرده‌اند بخشنامه ثبت نام به استان‌ها ابلاغ شده‌است. مسعود ثقفي سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران گفته اوليا بايد به همراه فرزند خود به مدرسه مراجعه و نسبت به دريافت فرم ارجاع به پايگاه‌هاي سنجش سلامت اقدام ‌كنند اما تعدادي از مدارس در پاسخ به مراجعه و تماس والدين براي اطلاع از شرايط ثبت نام از آنها خواسته‌اند از 2 هفته ديگر مراجعه كنند. اين ناهماهنگي باعث مي‌شود برخي والدين از ترس از دست‌دادن فرصت ثبت نام در مدارسي كه نام‌نويسي بموقع را آغاز كرده‌اند، مدارسي كه ثبت نام‌شان با تأخير آغاز مي‌شود را از گزينه‌هاي خود حذف كنند.

  • محدوده جغرافيايي

امسال هم به روال سال‌هاي گذشته والدين براي ثبت‌نام فرزندان خود با موانعي همچون محدوده جغرافيايي مدرسه روبه‌رو هستند.مشكل اصلي تعدادي از والدين هنگامي آغاز مي‌شود كه مي‌خواهند به هر دليلي فرزندشان را خارج از محدوده سكونت خود ثبت‌نام كنند.اين تقاضا گاهي به‌دليل سطح كيفي مدارس و گاهي هم به مواردي مانند محل اشتغال والدين، امكان تردد آسان‌تر به مدرسه و... است.

براساس بخشنامه‌ها در چنين مواقعي بايد به ستاد ثبت نام منطقه مربوطه مراجعه شود تا درصورت وجود ظرفيت خالي و بررسي و صلاحديد ستاد ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام اقدام شود.شكايت والدين در اين زمينه بيشتر به بي‌عدالتي در رسيدگي به همه تقاضا‌هاست؛ موضوعي كه اگر چه هر سال آموزش و پرورش اعلام مي‌كند بر آن نظارت دارد و امسال هم البته خواهد داشت اما مشكلات والدين همچنان پابرجاست.

کد خبر 295510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha