سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

درحالی‌که اوایل سال گذشته در پی اخطارهای شورای شهر تهران، خبر می‌رسید که کارخانه روغن‌نباتی قو به‌خاطر آلایندگی تعطیل و به خارج از شهر منتقل می‌شود، اما حالا فرماندار تهران می‌گوید که انتقال این کارخانه شاید ۵سال به طول بینجامد.

کارخانه روغن نباتی

كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر و همچنين شركت ساماندهي مشاغل سال گذشته پيگيري‌هاي مستمري را براي انتقال اين كارخانه انجام داد اما مشكلات سر راه باعث شد تا عملا روند انتقال متوقف شود. رضا قديمي، مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل و اصناف شهرداري تهران هم سال گذشته در گفت‌وگو با همشهري عنوان كرد كه كارخانه روغن نباتي قو با وجود اينكه 20سال مهلت گرفته بايد هرچه سريع‌تر تعطيل شود. به گفته وي متأسفانه عده‌اي از مسئولان مربوطه خارج از مديريت شهري چون از مشكلات اهالي محل اطراف خبر ندارند، همچنان به اين كارخانه فرصت مي‌دهند. قديمي آن زمان مطرح كردن مشكل بيمه كارگران كارخانه را به‌نوعي بهانه دانست.

به هر ترتيب عيسي فرهادي، فرماندار تهران ديروز در نخستين جلسه شوراي برنامه‌ريزي شهر تهران در مورد توقف خروج كارخانه روغن نباتي قو و عدم‌همكاري با مديريت شهري براي انتقال اين كارخانه، گفت: «نمي‌توانيم يك شبه كارخانه‌اي با ۳۰ سال قدمت و صدها كارگر را تعطيل كنيم. فعلا بايد با برخي اقدامات مانند استفاده از فيلتر و اقدامات فني، جلوي آلودگي را بگيريم و بعد در واگذاري زمين مناسب، همكاري كنيم كه به‌نظر من اين انتقال شايد 5سال طول بكشد.»

سهامدار اصلي كارخانه روغن نباتي قو هم در سوم ارديبهشت‌ماه امسال در نشستي با اعضاي كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران اعلام كرد كه اين كارخانه قديمي و 60سال قدمت دارد و در زمان احداث كارخانه اين منطقه خارج شهر محسوب مي‌شد و بايد بدانيم كه خانه‌سازي‌ در اطراف اين كارخانه با علم وجود آلودگي كارخانه و بو انجام شده است. به گفته حسين‌خاني در واقع ديگران براي كارخانه مزاحمت ايجاد كرده‌اند و اين در حالي است كه كارخانه روغن نباتي قو آلودگي ايجاد نمي‌كند و حتي دود سفيدي كه از دودكش كارخانه مشاهده مي‌شود بخار آب است و وضعيت هوا را بهتر مي‌كند.
گفتني است دانا، مديرعامل اين كارخانه و همچنين نمايندگان استانداري تهران نيزرفع مشكل انتقال كارگران روغن نباتي قو و بازنشستگي پيش از موعد آنها را نياز به بررسي‌هاي بيشتر و زمانبر مي‌دانند.

کد خبر 295514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha