رئیس جمعیت هلال احمر علت بازگشت هواپیمای حامل کمک‌های امدادی به یمن از جیبوتی را نبود ظرفیت پذیرش حجم زیاد کمک‌ها از سوی جیبوتی اعلام کرد.

کشتی نجات یمن

سيد اميرمحسن ضيايي در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه جيبوتي به خاطر نبود ظرفيت پذيرش اين مقدار كمك امدادي را ندارد و به همين علت اجازه فرود به هواپيما را نداده‌اند، افزود:در مورد كشتي نجات نيز جيبوتي اعلام كرد ظرف 48ساعت بايد كارهاي مربوط به ارسال كمك‌ها در جيبوتي انجام شود چرا كه اين كشور ظرفيت پذيرش اين مقدار كالا را ندارد. البته علت اصلي نيز در دست بررسي است و به‌زودي به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.

همزمان معاون امور بين‌الملل و حقوق بشر دوستانه جمعيت هلال احمر نيز با اشاره به اينكه به‌رغم هماهنگي‌هاي به عمل آمده مجوز فرود هواپيماي حامل كمك‌هاي ۲۰ تني جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در جيبوتي صادر نشد، گفت: اين هواپيما در حال حاضر در بندر چابهار فرود آمده تا رايزني‌هاي مجدد از سوي وزارت امور خارجه براي اخذ مجوز فرود اين هواپيماي حامل كمك‌هاي بشردوستانه صادر شود.

محمدشهاب الدين محمدي عراقي همچنين با اعلام اينكه كشتي نجات روز گذشته در جيبوتي پهلو گرفته، گفت: تخليه محموله اين كشتي شروع شده و ممكن است يك تا 2 روز زمان ببرد. از آنجا كه آتش‌بس در بندر الحديده تمديد نشد، در نهايت با هماهنگي سازمان جهاني غذا كه در جيبوتي مستقر است، مقرر شد تا كشتي نجات در آنجا تخليه و سپس كمك‌هاي انسان‌دوستانه هلال‌احمر ايران به يمن منتقل ‌‌شود. به‌گفته وي بارگيري و حركت اين كشتي حدود يك هفته به طول مي‌انجامد و هنوز زمان قطعي حركت آن مشخص نيست.

کد خبر 295992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha