جنگ رسانه‌ای مخابرات و وزارت ارتباطات با ارسال پاسخ‌های پیاپی روابط عمومی‌ها و اظهارنظر مسئولان بلندپایه ۲ طرف وارد مراحل تازه‌ای شده است.

بورس

شركت مخابرات ايران با ارزش بازاري معادل 9300ميليارد تومان ششمين شركت بزرگ بورس تهران به‌حساب مي‌آيد. نكته جالب توجه آنكه همراه اول كه شركت زير مجموعه مخابرات است با ارزش 10هزار ميليارد توماني‌اش سومين شركت بزرگ بورس تهران است.
ظاهرا اختلاف اين روزهاي مخابرات و وزارت ارتباطات بر سر برنامه توسعه و افزايش تعرفه‌هاست. وزير ارتباطات در 2هفته اخير دست‌كم در 2سخنراني، انتقادهاي تندي را بر عملكرد شركت خصوصي‌شده مخابرات وارد آورده و اين شركت را به تعلل در ارائه برنامه توسعه متهم كرده است. در مقابل شركت مخابرات يك كپي از برنامه‌هاي توسعه خود را كه به رگولاتوري ارائه كرده در اختيار رسانه‌ها قرار داده، اما رگولاتوري در پاسخي متقابل برنامه مزبور را به‌عنوان برنامه توسعه به رسميت نشناخته است.

سهام شركت مخابرات ايران در سال 87 از طريق بورس تهران واگذار شد. در 7سال گذشته سهامداران مخابرات در سايه حركت كرده‌اند و با توجه به شايعات مطرح شده درباره ماهيت شبه‌دولتي‌شان تلاش كرده‌اند خيلي در چشم رسانه‌ها نباشند اما تغيير ناگهاني مديرعامل اين شركت چند روز قبل از مجمع عمومي عادي امسال و به تبع آن جنجال‌هاي پيش آمده در جريان مجمع و پس از آن جنگ رسانه‌اي با وزارت ارتباطات شركت مخابرات را ناخواسته وارد حاشيه كرده است. سهامداران خرد اين شركت در بورس تهران ماجراي جنجال‌هاي اخير را توأم با نگراني دنبال مي‌كنند، به‌ويژه آنكه مسئولان وزارت ارتباطات در پاسخ خود تلويحا به سهامداران خرد شركت مخابرات هشدار داده‌اند تداوم روند فعلي فقط منافع سهامداران عمده مخابرات را تأمين خواهد كرد.

  • واكنش مخابرات به وزير ارتباطات

در پي اظهارات وزير ارتباطات مبني بر نداشتن برنامه توسعه توسط مخابرات، اين شركت بزرگ فعال در بورس با صدور بيانيه‌اي به اين اظهارات واكنش نشان داد.در اين بيانيه آمده است: شركت مخابرات ايران در اجراي مصوبه دولت و با هماهنگي وزير محترم ارتباطات طرح همكدي تلفن ثابت را با ميلياردها تومان هزينه و كاهش 10تا 30درصدي درآمد، با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتركان و قول وزير براي جبران كاهش درآمد اجرا و گزارش اقدامات خود را در زمستان 93تقديم ايشان كرد. باتوجه به فرمايشات مقام محترم وزارت ارتباطات مبني بر عدم‌دريافت برنامه توسعه مخابرات، به‌نظر مي‌رسد همكاران محترم سازمان تنظيم مقررات يا دبيرخانه كميسيون اين برنامه را عمداً يا سهواً به ايشان نداده باشند.

  • پاسخ رگولاتوري به مخابرات

پس از انتشار بيانيه مخابرات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (نهاد ناظر بر شركت‌هاي مخابراتي) در پاسخ به اين واكنش اعلام كرد: «براساس بند 9مصوبه 184كميسيون درخصوص تعرفه مكالمه تلفن ثابت و همراه، «شركت مخابرات ايران مكلف شده بود برنامه سرمايه‌گذاري و توسعه كمي و كيفي شبكه موضوع پروانه‌اش را تا تاريخ93.6.31  به كميسيون ارائه و حسب تصميم كميسيون اقدامات لازم را در اين خصوص به عمل بياورد.» كه تا آن تاريخ چنين برنامه‌اي به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارسال نشد.آنچه در متن نامه منتشرشده و به امضاي مديرعامل شركت مخابرات ايران به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي 5‌ماه پس از تاريخ مقرر ارسال شده، صرفاً يك جزوه حاوي يك پاورپوينت درخصوص عناوين برنامه‌هاي توسعه‌اي شركت مخابرات ايران و برنامه تغيير ساختار سازماني و فني در اين شركت بوده و فاقد برنامه‌هاي توسعه كمي و كيفي به‌ويژه در شبكه تلفن ثابت بوده است.

کد خبر 296222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha