چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، سقف مجاز واردات روغن پالم را اعلام کرد.

روغن‌های نیمه جامد

به گزارش مهر، دکتر هدایت حسینی، اظهار داشت: سقف واردات انواع روغن پالم در صنایع غذایی مجاز به مصرف این نوع روغن و با رعایت ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو اعم از روغن نباتی و سایر محصولات ۴۲۰ هزار تن مصوب گردیده است.

وی در ادامه افزود: این میزان روغن در چهار مقطع منطبق به فصل های سال به میزان هر فصل ۱۰۵ هزار تن تعیین و رعایت می گردد که با عنایت به محموله های وارداتی ممکن است در یک ماه میزان واردات کمتر و در ماه دیگر بیشتر باشد.

حسینی اظهار داشت: نکته ای که در این زمینه برای سازمان اهمیت دارد کنترل و نظارت بر کیفیت و میزان واردات در سقف تعیین شده در هر یک از فصل های سال و در نهایت کنترل مقداری واردات انواع روغن پالم در طول سال است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: مقایسه آماری ماه های متناظر سال ۹۳ و ۹۴ قابل استناد نخواهد بود.

حسینی گفت: کنترل میزان واردات انواع روغن پالم در سال ۹۳ با رعایت سقف تعیین شده صورت گرفته که منجر به کاهش میزان واردات به میزان ۴۲ درصد گردید و این روند در سال ۹۴ بر اساس سقف مصوب ۴۲۰ هزار تن برای مصارف خوراکی از سوی سازمان غذا و دارو ادامه خواهد یافت.

کد خبر 296420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha