پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرها حاکی از آن است که در تازه‌ترین خشونت‌های انتخاباتی در ترکیه یک تن کشته و هشت نفر زخمی شده‌اند.

turkey

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از آنکارا، در حالیکه سه روز به انتخابات پارلمانی ترکیه (هفده خرداد) مانده است، کشمکش میان طرفداران احزاب سیاسی این کشور در 24 ساعت اخیر یک کشته و هشت مجروح به همراه داشته است .

دیشب در منطقه «کارلی اوا» ی استان کرد نشین «بینگل» راننده خودروی تبلیغاتی حزب دمکراتیک خلق ها به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد .

در منطقه «آهلات» از استان بیتلیس گروهی از هواداران حزب عدالت و توسعه که به شکل کاروان و با نشان دادن علامت پیروزی (V) عازم میتینگ انتخاباتی شهرستان عادل جواز از همین استان بودند، مورد ضرب وشتم هواداران حزب دمکراتیک خلق ها واقع شده و هشت تن از هواداران حزب عدالت وتوسعه زخمی شدند .

پیش از ظهر امروز نیز در شهر ارضروم در شرق ترکیه نیز گروهی که گفته می شود از اهالی این شهر بودند به میتینگ انتخاباتی حزب دمکراتیک خلقها حمله کردند ، نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع شهر، با توسل به گاز اشک آور و خودروهای آب پاش آن ها را متفرق کردند .

چندی پیش نیز دو دفتر تبلیغاتی حزب دمکراتیک خلقها واقع در شهرهای مرسینو آدانا بطور همزمان مورد بمب گذاری از سوی افراد ناشناس قرار گرفت که در نتیجه آن هشت تن از هواداران این حزب مجروح شدند.

جمعآ 31 حزب سیاسی مجوز حضور در رقابتهای انتخابات سراسری ترکیه که در تاریخ 7 ژوئن (17 خرداد) برگزار می شود را از شورای عالی انتخابات دریافت کرده اند که در این بین احزاب عدالت وتوسعه ؛ جمهوریخواه خلق ، حرکت ملی گرا ؛ دمکراتیک خلقها و ائتلاف دوحزب سعادت و اتحاد بزرگ از مطرح ترین احزابی هستند که برای کسب بیشترین کرسی نمایندگی از 550 کرسی نمایندگی در مجلس تلاش می‌کنند.

در این انتخابات نزدیک به 54 میلیون شهروند ترکیه با در دست داشتن مجوز (واجدشرایط) ؛ کارت شناسایی دارای کد شهروندی برای انتخاب نمایندگان منتخب خود به صندوق رای در 81 استان این کشور خواهند رفت.

مطابق مصوبه شورای عالی انتخابات ترکیه به هر 380 شهروند واجد شرایط رای دهی یک صندوق رای تعلق می‌گیرد.

طبق قوانین انتخاباتی ترکیه، شرکت افراد واجد شرایط در انتخابات الزامی است و خاطیان جریمه می‌شوند.

کد خبر 297137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha