جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی تهران با سفر به شهر خوانسار، از کتاب عکس‌های اربعین رونمایی کرد.

کتاب عکس های اربعین در خوانسار رونمایی شد

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) به شهر خوانسار رفت و در حسینیه ابن الرضا، از کتاب عکس های اربعین رونمایی کرد.

در این مراسم که آیت الله ابن الرضا، فرماندار و شهردار خوانسار به همراه تعدادی از هنرمندان حضور داشتند، مسجد جامعی گفت: در جهان اسلام با اتفاقاتی روبرو هستیم که چاره ای نداریم جز اینکه بیش از گذشته، به دامان اهل بیت پناه ببریم.

وی با بیان اینکه با علم و هنر باید از این ساحت مقدس دفاع کنیم، عنوان کرد: در این ایام چقدر شاهد سو استفاده از نام مبارک حضرت مهدی (عج) هستیم و کسانی این نام را دستاویز کارهای خود کرده اند که هیچ سنخیتی با با مهدویت ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است، تصریح کرد: امروزه داعش در تلاش است که بگوید زمینه ساز ظهور است و این را با اشاره به برخی روایت ها عنوان می کنند. برای مثال می گویند لشکری با پرچم های سیاه از خراسان بزرگ حرکت خواهند کرد و قصد دارند که زمینه ساز این اتفاق باشند.

مسجد جامعی با بیان اینکه این واقعیتی است که در جریان است، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند، یاس از جنود شیطان است. این سخن مکمل همان سخنی است که می گوید: افضل اعمال انتظار فرج است.

وی افزود: این احادیث مورد سواستفاده قرار گرفته و برخی مدعی هستند که از پیش قراولان ظهور هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، سپس به ظرفیت ها و طبیعت خوانسار اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت های محلی که در خوانسار وجود داشته، ملی شده است. برای مثال به تعداد زیادی از ناشران و هنرمندانی اشاره می کنم که برای خود نامی و آوازه ای دارند و چون تهران را در اختیار دارند، پس می توان گفت ملی شده اند. در سفرنامه هایی که از دوره صفویه نوشته شده، اشاره هایی نیز به خوانسار شده است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ابن الرضا، از چاپ کتاب عکس‌های اربعین به نیکی یاد کرد و آن را مجموعه ای غنی از حرکت عظیم شیعیان در اربعین سال گذشته خواند.

کد خبر 297241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha