آلودگی هوا، آشفتگی در ساخت‌وساز، برخی آسیب‌های اجتماعی، برخی حوادث تلخ درحوزه ایمنی شهروندان، استفاده از موتورسیکلت، پارک نادرست، سرعت زیاد و تفکیک نکردن زباله‌ها ازجمله مواردی است که از سوی شهردار تهران از آن به‌عنوان بی‌انضباطی شهری نام برده شده است.

محمدباقر قاليباف در مصاحبه با شهرنوشت با اشاره به اجراي طرح انضباط شهري در منطقه12 به‌ عنوان قلب پايتخت و مقصد گردشگري شهر گفت: يكي از زشتي‌هاي شهر ما اين است كه انضباط عمومي و انضباط شهري در آن به درستي رعايت نمي‌شود. بنابراين گزارش، با اجراي طرح انضباط شهري در منطقه12، ساكنان، بازاريان و تمام مردمي كه به اين نقطه از شهر مراجعه مي‌كنند به نوعي تحت آموزش قرار مي‌گيرند. در اجراي طرح انضباط شهري بر نقش و مشاركت جدي شهروندان از سوي قاليباف تأكيد شده است.

وي گفت: همراهي و رعايت كردن اصول انضباطي از سوي مردم زمينه‌ها را براي اجراي طرح فراهم مي‌كند. شهردار تهران اظهار اميدواري كرد كه اجراي آزمايشي طرح انضباط شهري در منطقه12 كه روزانه با تردد بيش از يك و نيم ميليون شهروند مواجه است به اتفاقات خوبي نظير نظم ترافيكي، نظم در ساخت وساز و حفظ ميراث فرهنگي منجر شود تا جايي كه مردم همچنان كه براي تفريح به مناطقي چون دربند و دركه مي‌روند براي قدم زدن راهي منطقه‌12شوند.

وي در مورد بي‌انضباطي شهري، مسئولان را مقصران اصلي معرفي كرد و گفت: اجراي انضباط به بسترسازي و تأمين امكانات از سوي مسئولان نياز دارد بنابراين پس از آماده‌سازي‌ امكانات است كه بايد توقع داشته باشيم شهروندان اصول انضباط را به درستي رعايت كنند و لذت بهتري از شرايط ببرند.قاليباف با بيان اينكه وقتي شهر آرام‌تر است زيبايي‌هاي آن خيلي بهتر ديده مي‌شود، گفت: مثال روشن اين موضوع ايام عيد است كه بار شهر يك مقدار سبك‌تر است و مردم متوجه مي‌شوند كه شهر چقدر زيباست.

کد خبر 297323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha