همشهری آنلاین:جمشید گرگین بازیگر پیشکسوت اعلام کرد در مجموعه‌ «شهرزاد» مقابل علی نصیریان بازی می‌کند و نقش‌های کلیدی این سریال میانسال هستند.

شهرزاد

به گزارش مهر؛ جمشید گرگین گوینده، مجری و بازیگر پیشکسوت  با تایید حضورش در مجموعه‌ «شهرزاد» با بیان اینکه حدود چندماه پیش توسط حسن فتحی به این مجموعه دعوت شده است، اظهار کرد: این مجموعه برای من فرصت خوبی است تا در کنار کارگردان صاحب‌سبکی مثل حسن فتحی قرار بگیرم. نه تنها من که بیشتر بازیگران سینما و تئاتر با توجه به سابقه و تجربه‌ای که حسن فتحی دارا است و همچنین سابقه‌ کاری او در تئاتر، تلویزیون و سینما علاقمند هستند که با کارگردانانی مانند او همکاری کنند.

  • پیش از «شهرزاد» قرار بود در «روشن‌تر از خاموشی» با فتحی همکاری کنم

وی «شهرزاد» را نخستین همکاری‌اش با فتحی معرفی کرد و گفت: زمانی که فتحی داشت مجموعه‌ «روشن‌تر از خاموشی» را می‌ساخت از من دعوت کرد تا در آن مجموعه بازی کنم. تست گریم و سایر مقدمات نیز انجام شد اما با توجه به اینکه تصویربرداری با تاخیر زیادی روبرو شد نتوانستم در آن مجموعه باشم و به همین دلیل مجموعه‌ «شهرزاد» نخستین همکاری ما به شمار می‌آید.

این بازیگر که ایفای نقش یوزف اتریشی در سریال «کوچک جنگلی» ساخته‌ بهروز افخمی یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های او در تلویزیون است، با تأکید بر ارزش‌های آن اثر یادآور شد: متن بسیار خوب و دقیق ناصر تقوایی در کنار کارگردانی بهروز افخمی دلیل به یادماندنی‌شدن آن نقش است.

  • باورپذیری نقش مهم‌ترین موضوع است

گرگین در مجموعه‌ «شهرزاد» یکی از نقش‌های تقریبا منفی را بازی می‌کند. نقشی که او را در مقابل علی نصیریان به عنوان یکی از نقش‌های اصلی این مجموعه قرار می‌دهد. او با بیان اینکه نقش منفی و مثبت برای بازیگر تفاوتی ندارد، تصریح کرد: به نظر من کوتاهی و بلندی نقش و مثبت و منفی بودن آن برای بازیگر تفاوتی نمی‌کند. مهم بازی درست و باورپذیر آن نقش در مقابل دوربین است. ما نقش‌های منفی زیادی را در سینما دیده‌ایم که ماندگار شده‌اند. مهم این است که بازیگر بتواند یک نقش را به خوبی بازی کند.

بازیگر مجموعه‌ به یاد ماندنی «آتش بدون دود» به کارگردانی نادر ابراهیمی درباره‌ اینکه بازیگری کم‌کار و گزیده‌کاری است، گفت: من معمولا در مقابل این سوال که چکار می‌کنی؟ می‌گویم بپرسید چه کار نمی‌کنی؟ پیشنهادهایی در این سال‌ها وجود داشته است که یا مورد پسند من نبوده‌اند و یا به دلیل مشکل زمانی و یا حضورم در یک پروژه‌ دیگر نتوانستم در آنها باشم. همزمان با پیشنهاد حضور در سریال «شهرزاد» نیز چندین پیشنهاد دیگر مطرح شد که قبول نکردم.

  • نقش‌های کلیدی «شهرزاد» میانسال هستند

وی در پایان گفت: سینما و تلویزیون ما به‌شدت جوان‌گرا است و به این شکل جای کمی برای بازیگر میانسال وجود دارد اما سریال «شهرزاد» یکی از معدود آثاری است که این ویژگی را دارد که نقش‌های کلیدی‌اش میانسال هستند.

به گزارش مهر، مجموعه‌ «شهرزاد» که این روزها به کارگردانی حسن فتحی به نیمه‌ راه ضبط خود رسیده و شمارش معکوس را برای پخش خود آغاز کرده، جمشید گرگین را اخیرا به جمع بازیگران خود اضافه کرده است.

در این مجموعه‌ سه‌ نسل متفاوت از ستارگان سینمای ایران در کنار هم قرار گرفتند. علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، ابوالفضل پورعرب و جمشید هاشم‌پور بازیگرانی هستند که در شهرزاد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

داستان سریال «شهرزاد» که در دهه‌ ۳۰ خورشیدی رخ می‌دهد روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است. این مجموعه توسط حسن فتحی و نغمه ثمینی نوشته شده است. مجموعه‌ای که برای نخستین‌بار با تدارکات عظیم و با بیش از ۱۵۰ نفر عوامل در بخش خصوصی تولید می‌شود. تصویربرداری این مجموعه با بیش از حدود ۲ سال پیش‌ تولید و چهارماه تولید در بیش از ۱۰۰ لوکیشین به نیمه رسیده و تلاش می‌شود تا اواخر مردادماه سال جاری به شبکه خانگی بیاید.

محمود پاک‌نیت، مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پری‌ناز ایزدیار، نسیم ادبی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برق‌نورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از دیگر بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.

قسمت‌های میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحله‌ تصویربرداری است و به‌ طور همزمان قسمت‌های ضبط شده ابتدایی در حال صداگذاری و تدوین است. مدیر تصویربرداری مجموعه‌ «شهرزاد» افشین احمدی است و تدوین همزمان آن را هم مهدی حسینی‌وند انجام می‌دهد. مدیر صدابرداری این مجموعه خسرو کیوان‌مهر بوده و طراحی صحنه‌ سریال «شهرزاد» را حسن روح‌پروری برعهده دارد. طراحی لباس این سریال تاریخی با مدیریت ژاله زکی‌زاده انجام شده است. مجموعه‌ «شهرزاد» به تهیه‌کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه‌گذاری سیدمحمدهادی رضوی و سیدمحمد امامی روانه‌ شبکه خانگی خواهد شد.

کد خبر 297400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha