همشهری آنلاین: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در نامه‌ای به روسای سه دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل استاندارد تهران، خواستار برخورد فوری با عرضه آبمیوه‌های تقلبی دارای علامت استاندارد و پروانه ساخت شد.

به گزارش ایرنا، محمد محمدی مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران با ارسال نامه‌ای خطاب به روساي دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی و همچنین مدیرکل استاندارد استان تهران، خواستار برخورد با تخلف‌های رخ داده در سطح بازار در زمینه عرضه آبمیوه‌های شیمیایی و تقلبی به مردم به نام آبمیوه‌های طبیعی شد.

در نامه محمدی آمده است: برابر گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی از سطح بازار، تعدادی از شرکت‌های تولید آبمیوه و مرکبات با درج نام و تصویر میوه و مرکبات (نظیر لیمو و آلبالو) محتوای ظرف کالاهای خود را عرضه می‌کنند این در حالی است که مواد متشکله آنها میوه یا مرکبات طبیعی نیست و صرفا یک نوع فرآورده شیمیایی است، اما به عنوان آبلیمو و آب میوه طبیعی به فروش می‌رسد. همچنین از شماره پروانه بهره‌برداری و برچسب استاندارد در بسته‌بندی آنها استفاده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: این نوع کالاها باید با عنوان «آبمیوه و آب ترش شیمیایی صنعتی» بدون منقوش نمودن ظرف با تصویر میوه طبیعی به فروش برسد. بنابراین عبارت و تصویر مندرج در ظروف با محتوای آنها مطابقت ندارد و از مصادیق آشکار تقلب محسوب می‌شود.

محمدی، شناسایی فوری افراد خاطی و تنظیم پرونده‌های تخلف و ارسال آنها به تعزیرات را ضروری دانست و تاکید کرد: برای آگاهی‌بخشی مردم، اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود و برابر مقررات از تولید و فروش کالاهای تقلبی جلوگیری شود.

کد خبر 297412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha