سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

دوشنبه شب وقتی خیلی از مردم پایتخت در خواب بودند مأموران پلیس آگاهی پایتخت در جریان عملیاتی ویژه ۱۰۸ سارق را به دام انداختند.

متهمان

به گفته حسين ساجدي نيا، رئيس پليس تهران در عمليات دوشنبه‌، ۱۰۸سارق در قالب ۱۹باند تبهكاري شناسايي و دستگير شدند كه اكثر آنها سابقه دار هستند. متهمان علاوه بر كيف قاپي و زورگيري با استفاده از سلاح گرم دست به سرقت احشام در شهرستان‌هاي اطراف تهران نيز مي‌زدند. در مجموع ۶۲ نفر از آنها زورگير و كيف قاپ هستند و بقيه عمدتا در زمينه سرقت لوازم خودرو، سرقت منزل به‌ويژه در غرب تهران، فعاليت داشتند.

در ميان دستگير شدگان اعضاي باند زورگيري مسلحانه حضور داشتند كه سردسته باند فقط 18سال سن دارد. گفت‌وگو با او را بخوانيد.

  • چطور شد كه در اين سن كم سر از دنياي مجرمان در آوردي؟

هم تفريح بود و هم اينكه عشق ماشين داشتيم. من و 3 نفر از دوستانم به‌عنوان مسافر دربستي سوار ماشين طعمه هايمان مي‌شديم و دربين راه با تهديد چاقو آنها را از ماشين به بيرون پرتاب مي‌كرديم.اگر راننده‌اي مقاومت مي‌كرد با قمه ضرباتي به سر و صورت او مي‌زديم و ماشين را مي‌دزديديم.

  • از كي زورگيري را شروع كرديد؟

از اسفند‌ماه سال گذشته و تا ارديبهشت‌ماه امسال 30خودرو دزديديم. يعني ماهي 10خودرو. معمولا هم پژو، پرايد و سمند سرقت مي‌كرديم.

  • همدستانت هم دستگير شدند؟

آنها ارديبهشت‌ماه دستگير شدند اما من فراري بودم تا اينكه ديشب وقتي در خواب بودم دستگير شدم. روزي كه آنها دستگير شدند سوار پرايد دزدي بوديم كه ماموران دستور ايست دادند و فرار كرديم. آنها هنگام تعقيب ما تيراندازي كردند. همان لحظه ماشين متوقف شد و همه ما فرار كرديم و من هنگام فرار در بيايان‌هاي اطراف جاده قم به داخل چاهي افتادم كه پاهايم پيچ خورد. از ساعت 12نيمه شب تا 9صبح داخل چاه بودم و واقعا اميدي به زنده ماندن نداشتم تا اينكه صبح يك چوپان پيدايم كرد و با طناب مرا از چاه بيرون كشيد.

  • با ماشين‌هاي سرقتي چه مي‌كرديد؟

معمولا با آنها به شمال تهران مي‌رفتيم و خوشگذراني مي‌كرديم. بعضي از ماشين‌ها را هم مي‌فروختيم و پولش را خرج تفريح مي‌كرديم.

  • سابقه‌داري؟

پارسال به خاطردرگيري و ضرب و جرح جواني دستگير شدم. دعوايمان بر سر يك دختر بود كه با قمه رقيب عشقي‌ام را مجروح كردم. پليس دستگيرم كرد و به پرداخت ديه محكوم شدم. براي همين مجبور شدم ماشينم را بفروشم.

کد خبر 297661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha