همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح حفاظت و صیانت از جنگل‌ها مخالفت کرد و بر این اساس این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

مجلس

به گزارش ایسنا، مقداد نجف نژاد نماینده رشت در جلسه علنی یکشنبه (24 خرداد) در توضیح دلایل مطرح کردن یک فوریت طرح حفاظت و صیانت جنگل‌ها گفت: ما یک کشور بیابانی هستیم که قطعا در چنین شرایطی حفاظت و حراست از جنگل‌ها به عنوان یک موهبت خدادادی ازاهمیت و اولویت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: اگر نسبت به استفاده از جنگل‌ها فرهنگ سازی درست صورت نگیرد و به درستی از جنگل‌ها حفاظت نشود شاهد تکرارحادثه آتش سوزی در جنگل ها خواهیم بود که اخیرا جنگل‌های استان گیلان دچار آتش سوزی شد.

نماینده مردم رشت با بیان این که قوانین مربوط به منابع طبیعی به اصلاح و بازنگری نیاز دارد گفت: که در حال حاضر بهره‌برداری بسیار زیادی از جنگل‌ها صورت می‌گیرد که در مقایسه با میزان نگهداری از جنگل‌ها هیچ است.

پیشنهاد ما این است که دوره‌ی تنفس ده ساله بدهیم تا این مدت از جنگل‌ها بهره برداری نشود و اهتمام جدی‌تری برای نگه‌داری از جنگل‌ها صورت گرفت.

ابراهیم نکو به عنوان مخالف فوریت این طرح گفت: نگهداری و حفاظت از جنگل‌ها امری بدیهی است اما تعیین ممنوعیت 10 ساله برای استفاده از جنگل‌ها درست نیست چون ممکن است جلوی برخی از اقدامات مثبت دیگر را بگیرد، به جای این کار باید روش‌های دیگری در نظر گرفته شود تا ضمن جلوگیری از تخریب جنگل‌ها آنها مورد حفاظت و نگهداری قرار گیرند.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران نیز به عنوان موافق این فوریت گفت: تنفس دادن به جنگل‌ برای حفاظت از محیط زیست و بهبود فضای سبز امری مهم به شمار می‌آید در حال حاضر محیط زیست به سرعت در حال از بین رفتن است که باید چاره ای برای آن اندیشید.

نمایندگان با 96 رای موافق، 46 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت این طرح مخالفت کردند.

طبق اعلام محمدرضا باهنر رئیس جلسه این طرح در مسیر عادی بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 298053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha