دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد پنج مورد جدید از ابتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه یا مرس در کره جنوبی تایید شده‌ و یک مرگ دیگر نیز در اثر ابتلا به این ویروس به ثبت رسیده‌است.

براساس گزارش CNN، به اين ترتيب آمار مرگ ناشي از ابتلا به اين ويروس در كره جنوبي به 16 نفر رسيد. از ميان 150 مبتلايي كه از آغاز شيوع مرس در كره جنوبي به اين بيماري مبتلا شده‌اند،‌120 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند. مقامات بهداشتي كره جنوبي روند شيوع بيماري را كند اعلام كردند اما انتظار دارند تعداد مبتلايان افزايش پيدا كند.

علاوه بر كره جنوبي، عربستان نيز در هفته گذشته از پنج مورد ابتلا به اين بيماري خبر داد. براساس گزارش سازمان جهاني بهداشت، كرونوويروسي كه منجر به بروز بيماري مرس در انسان مي‌شود اولين‌بار در سال 2012 در عربستان سعودي كشف شد.

مركز پزشكي سامسونگ،‌يكي از بيمارستان‌هاي شهر سئول كه بيشترين تعداد مبتلايان به مرس در آن بستري هستند،‌روز گذشته اعلام كرد تمامي جراحي‌هاي خود به جز جراحي‌هاي اورژانسي را به حالت تعليق درآورده تا تمامي نيرو و تمركز خود را بر درمان و كنترل شيوع مرس متمركز سازد. براساس وب‌سايت اين مركز، بيش از 50 مورد از موارد ابتلا به اين ويروس در اين مركز آلوده شده‌اند و مركز سامسونگ در بيانيه‌اي نسبت به اين موضوع كه تبديل به مركز شيوع بيماري مرس شده از شهروندان كره‌اي عذرخواهي كرده‌است.

يك ماه پيش مردي 68 ساله وارد اين مركز شد و نسبت به گلودرد و تب و سرفه‌هايش شكايت كرد. وي كه به تازگي از سفري از كشورهاي خاورميانه بازگشته بود، پيش از اينكه به خوبي تحت معاينه قرار بگيرد از بخشي به بخش ديگر بيمارستان رفت و به عامل اصلي شيوع مرس در كره جنوبي تبديل شد.

شيوع مرس نگراني‌هاي بين‌المللي را نيز برانگيخته‌است، تاكنون سه هزار مدرسه در كره جنوبي را تعطيل كرده و خسارات مالي زيادي به همراه داشته‌است. وزارت بهداشت كره جنوبي تعداد افرادي را كه تاكنون در قرنطينه بوده‌اند دو هزار و 854 نفر اعلام كرده‌است. انتظار مي‌رود از روز دوشنبه تعداد زيادي از مدارس بازگشايي شوند،‌اما 440 مدرسه همچنان تعطيل باقي خواهند‌ماند. 

کد خبر 298149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha