دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

پس از آنکه برنامه‌های مجلس برای دریافت لایحه سهام عدالت و تعیین تکلیف این لایحه مهم به در بسته خورد اعضای هیأت تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش همشهري، ديروز اعضاي هيأت تحقيق و تفحص از سهام عدالت توسط كميسيون اقتصادي مجلس انتخاب شدند. هنوز مشخص نيست اعضاي هيأت تحقيق و تفحص قرار است چه چيزي را در مورد سهام عدالت مورد بررسي قرار دهند. هيچ‌يك از نمايندگان عضو اين هيأت ديروز به تماس‌هاي خبرنگار همشهري براي دريافت جزئيات بيشتر در مورد برنامه تحقيق و تفحص از سهام عدالت پاسخ ندادند اما به‌نظر مي‌رسد تأخير در ارائه لايحه آزاد‌سازي‌ سهام عدالت كه از شهريور پارسال تاكنون در هيأت دولت بلاتكليف است مهم‌ترين برنامه اين هيأت باشد.

محمدرضا پورابراهيمي نايب‌رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي سال گذشته تلاش زيادي كرد تا دولت را متقاعد كند لايحه سهام عدالت را بايد هرچه سريع‌تر به مجلس ارائه كند. حتي او تابستان پارسال تهديد كرد درصورتي كه دولت لايحه آزاد‌سازي‌ سهام عدالت را هرچه سريع‌تر به مجلس ارائه نكند مجلس خودش دست به‌كار مي‌شود و با ارائه يك طرح جديد، زمينه آزاد‌سازي‌ سهام عدالت را فراهم مي‌كند اما اين تهديد‌ها هم كارساز نشد و تاكنون لايحه سهام عدالت به مجلس نرفته است.

بر همين اساس بهمن‌ماه پارسال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 151رأي موافق، 17رأي مخالف و 6 رأي ممتنع با طرح تحقيق و تفحص از سهام عدالت موافقت كردند و در نهايت ديروز اعضاي هيأت تحقيق و تفحص از عملكرد سهام عدالت مشخص شدند.

در همين رابطه سيدمهدي موسوي‌نژاد نماينده مردم دشتستان، محسن صرامي فروشان نماينده مردم خميني شهر، اميدكريميان نماينده مريوان، محمدعليپور نماينده ماكو، محمد علي مددي نماينده ميانه و روح‌الله بيگي ئيلانلو نماينده مياندوآب به‌عنوان اعضاي هيأت تحقيق و تفحص از سهام عدالت انتخاب شدند.به‌نظرمي‌رسد تحقيق و تفحص شامل موارد ديگري چون شفاف‌‌نبودن پرونده سهام عدالت، چگونگي واگذاري برخي از شركت‌هاي دولتي به سهام عدالت و درصد مالكيت، توزيع و پرداخت سهام و سود سهام عدالت و پاسخگو نبودن در مورد سهام عدالت نيز باشد.

کد خبر 298197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha