همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به هر دلیل، بخشی از نیروهای متخصص و استادان برجسته دانشگاهی که هزینه بسیاری برای تربیت آنان صورت گرفته، در سالیان گذشته از کشور مهاجرت کرده‌اند که بخشی از این مهاجرت به دلیل دافعه‌ای بوده که در کشور برای آنان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، دكتر حمید میرزاده در همایش مدیران حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در عين حال مهمترین وظیفه حراست دانشگاه‌ها را تلاش در جهت حفظ نیروهای متخصص اسلامی در درون کشور و دانشگاه‌ها دانست.

دكتر ميرزاده در ادامه با اشاره به هزينه تربيت دكتري PHD در دنيا، توجه آمريكا به پذيرش دانشجوي دكتري از نقاط مختلف دنيا را نشانه سياست استفاده از آموزش براي کمک به اقتصاد اين كشور قلمداد كرد.

شاخص ميزان
هزینه تربیت دکتری PHD برای دولت آمریکا حدود 5 میلیون دلار
هزینه تربیت دکتری PHD در کشورهای اروپایی حدود 600 هزار دلار
هزینه تربیت متخصص در ایران از ابتدای تحصیل تا PHD حدود 250 تا 500 هزار دلار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: وزیر خزانه‌داری آمریکا در برنامه‌ای خواستار پذیرش سالانه 100 هزار PHD از کشورهای مختلف شده و این سیاست تنها به دلیل هزینه بالای تربیت این نیرو در کشور آمریکا است که کمک شایان توجهی به اقتصاد این کشور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان کشورهای جهان سوم در دانشگاه‌های معتبر آمریکا حضور دارند، ادامه داد: این که دانشگاه MIT در بدبینانه‌ترین حالت رتبه 17 و در بهترین حالت رتبه 11 اقتصاد جهان را کسب می‌کند نتیجه اتخاذ چنین سیاست‌هایی است.

  • منبع: برگرفته از ايرنا
کد خبر 298409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha