مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همزمان با آغاز‌ماه مبارک رمضان، طرح‌های ویژه مدیریت شهری پایتخت برای گسترش فرهنگ قرآنی کلید خورد.

ماه رمضان

حجت‌الاسلام‌و‌السلمين ميثم‌امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نشست خبري ديروز از افتتاح نمايشگاه قرآن در باغ‌موزه دفاع‌مقدس در روز 3تير و برپايي 30نمايشگاه قرآني در بوستان‌هايي مانند ولايت، ياس،‌برج‌ميلاد و باغ‌موزه قصر خبر داد. به گفته وي، شهرداري تهران 110فعاليت فرهنگي متنوع را براي پرباركردن اوقات فراغت برگزار خواهد كرد كه تنها بخشي از آن مربوط به‌ماه مبارك رمضان است.

براساس گفته‌هاي معاون شهردار تهران، مسجدمحوري و فقرزدايي رويكرد اصلي شهرداري در‌ماه مبارك رمضان است. وي از راه‌اندازي خانه كودك در برخي ازمساجد به مناسبت شب‌هاي قدر خبرداد و گفت: تاكنون بيش از 1500مسجد و 250نمازخانه را در بوستان‌ها غبارروبي كرده‌ايم. امرودي افزود: تلاش كرديم پيش از شروع‌ماه رمضان با برپايي نمايشگاه شميم وحي و حمايت از 1647مؤسسه و كانون قرآني زمينه را براي شروع اين‌ماه پربركت فراهم كنيم كه با استقبال خوبي مواجه شد.

برپايي 30پرديس فرهنگي و هنري و اجتماعي در‌ماه مبارك رمضان، برپايي 15تورگردشگري شب، اكران 200تصوير مفهومي از شهداي گرانقدر در پايتخت و اجراي طرح نسيم بهشت از ديگر خبرهاي امرودي بود. امرودي همچنين به طرح خواهرخواندگي محله‌هاي فقير و ثروتمند تهران اشاره كرد و گفت:

يكي از رويكردهاي مهم ما در‌ماه مبارك رمضان توجه به محرومان است و درنظر داريم اقداماتي را انجام دهيم كه خيرين ثروتمند نسبت به تأمين معاش خانوارهاي فقير اقدام كنند. به گفته وي، يكي ديگر از برنامه‌هاي مهم در‌ماه مبارك رمضان اجراي برنامه حامي است كه طي آن در شب ولادت امام حسن(ع) با كمك خيرين و امامان جماعات يك سبد ويژه در‌‌اختيار افراد تحت پوشش طرح قرار مي‌گيرد. همچنين 200ضيافت افطاري براي محرومان در قالب طرح حامي در مددسراها ارائه مي‌شود.

کد خبر 298427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha