معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه‌ای مبنی بر تشدید کنترل‌ها در ‌ماه مبارک رمضان به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبرداد.

آش

محسن فرهادي با اشاره به اينكه در‌ماه رمضان، بخشي از فعاليت‌هاي ما به قبل و بعد از ساعت افطار متمركز مي‌شود و حتي بعضي از اماكن در شب، فعاليت‌شان چند‌برابر مي‌شود، به ايسنا گفت: تيم‌هاي سيار مركز سلامت محيط و كار با تمركز بر ساعات قبل و بعد از افطار كارشان را انجام مي‌دهند. از دانشگاه‌ها هم خواسته‌ايم كنترل خود را در بحث عرضه مواد غذايي، تشديد كنند. روي برخي از اين مواد مانند زولبيا و باميه در سطح قنادي‌ها و ‌آش و حليم در سطح مراكز عرضه آنها نظارت داريم و در برخي مواد مانند خشكبار نيز بر استان‌هاي محلي و شمالي تمركز بيشتري اعمال مي‌كنيم.

وي همچنين با بيان اينكه در ‌ماه رمضان تأكيد ويژه‌اي بر كنترل مراكز تفريحي و به‌خصوص مراكز تفريحي آبي داريم، توضيح داد: در ساعات بعد از افطار كه مردم بيشتر به سمت مراكزي مانند پارك‌ها و تفرجگاه‌ها مي‌روند و فعاليت اين مراكز افزايش مي‌يابد، كنترل و نظارت ما هم بيشتر مي‌شود. فرهادي در مورد برخوردهاي نظارتي با متخلفين توضيح داد: شكايات به 2دسته فوري و عادي تقسيم مي‌شوند و برخورد لازم براساس نوع شكايت انجام مي‌شود. به اين معني كه اگر مورد شكايت بهداشتي، بحراني باشد، همكاران ما بلافاصله تيمي را به محل اعزام و درصورت تأييد تخلف با متخلف برخورد مي‌كنند. ابتدا سعي بر رفع مشكل است اما گاهي ممكن است مورد به دستگاه‌هاي قضايي ارجاع داده شده و حتي تعطيل شود.

به‌گفته فرهادي پل ارتباطي مركز سلامت محيط و كار با مردم، سامانه ١۴٩٠ است و مردم مي‌توانند شكايات خود را مستقيما با اين سامانه مطرح كنند تا اين شكايات مستقيما به بازرسان ما برسد.

کد خبر 298650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha