همشهری آنلاین: معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سراسر کشور از دوشنبه اول تیر ماه خبر داد.

به گزارش ايسنا، حسین طلایی با بیان اینکه ثبت‌نام و توزیع الکترونیکی کتاب‌هاي درسی را به صورت آزمایشی از مقطع پیش‌دانشگاهی آغاز می‌کنیم، گفت: این ثبت‌نام از دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در سه مرحله انجام خواهد شد.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند از اول تا 31 تیر ماه پس از آنکه ثبت‌نام خود را در سامانه سناد انجام دادند وارد پایگاه اینترنتی www.irtexbook.ir شده و با وارد کردن کد دانش‌آموزی، ثبت خود را به صورت دوره‌ای انجام دهند و با اتصال به کارت شتاب، هزینه کتاب را پرداخت کنند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه با دریافت کد رهگیری، زمان تحویل و مکان تحویل کتاب به دانش‌آموز اعلام می‌شود، گفت: معمولا دانش‌آموز می‌تواند در همان مدرسه‌ای که ثبت‌نام کرده است، کتاب‌هاي خود را نیز دریافت کند.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزانی که در خرداد ماه قبول نشده‌ یا از ثبت‌نام جا مانده‌اند، سایت از 20 شهریور تا 10 مهر ماه بازگشایی می‌شود، عنوان کرد: مرحله سوم برای ثبت‌نام جاماندگان یا کسانی که می‌خواهند کتاب‌هايی را به صورت تک جلدی تهیه کنند، در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد اواخر مهر ماه خواهد بود.

طلایی افزود: متاسفانه سوء استفاده، فروش غیرقانونی و توزیع در بازارهای سیاه نیز یکی از علت‌هاي نارسایی‌ها در فرآیند توزیع بود که امیدواریم با این اقدام از بین برود. با فروش اینترنتی کتاب‌هاي درسی همچنین می‌توانیم بخشی از هزینه‌های تولید کتاب‌هاي درسی را کاهش دهیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان اعلام کرد: ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌هاي درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران نیز به صورت آزمایشی از ششم تیر ماه آغاز می‌شود. سایر دانش‌آموزان نیز برای دریافت کتاب‌ها به روال سال‌های قبل در مدارس ثبت‌نام می‌کنند.

کد خبر 298703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha