همشهری‌آنلاین: شرکت کنندگان در نشست تخصصی متخصصان و دست اندرکاران حفاظت بافته‌ها و مفروشات حفاظت از این آثار را از مهمترین اولویت‌های موزه‌ها اعلام کردند.

حفاظت از بافته‌ها مهمترین اولویت متخصصان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، شهرزاد امین شیرازی مسئول بخش حفاظت بافته‌های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی، با اعلام این خبر تصریح کرد که پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با فراهم کردن فرصتی برای گردهمایی و هم‌اندیشی متخصصان حوزه‌های مختلف، حفاظت در بخش‌های خصوصی و دولتی در سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته او، این پژوهشکده مقدماتی را برای برنامه‌ریزی رخدادهای ملی، سیاستگذاری‌های کلان و نیازسنجی و آسیب‌شناسی شرایط و وضعیت موجود فراهم کرده و چارچوب اجرایی اقدامات مختلفی در حوزه‌های پژوهش، آموزش و اجرا را تعیین‌ می‌کند.

امین شیرازی اظهار داشت: به همین منظور در پی برگزاری نشست های کاغذ و فلز، این نشست با حضور 16 نفر از متخصصان و دست اندرکاران حوزه‌ حفاظت بافته‌ها و مفروشات، از مراکز مختلفی همچون موزه فرش، کاخ موزه نیاوران، موزه مقدم، موزه رضا عباسی، موزه ملی ایران، اداره حفاظت اموال منقول معاونت میراث فرهنگی ، دانشگاه هنر تهران و بخش خصوصی،با همت بخش های حفاظت بافته‌ها و فرش پژوهشکده برگزار شد.

مسئول بخش حفاظت بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی همجنین به خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری "richt.ir" گفت:حاضرین در این نشست با استقبال از ایده های مطرح شده ، بر تقویت فعالیت‌ها در حوزه های معرفی و انتشار دستاوردهای پژوهشی تاکید داشته و به کار بستن راه حل های مناسب برای پاسخگویی به نیازهای مطرح در حوزه آموزش تخصصی حفاظت بافته‌ها و مفروشات را از مهم ترین اولویت‌ها دانستند.

به گفته وی، لزوم انجام اقداماتی برای فرهنگ سازی در هر دو سطح جامعه متخصصین و عموم مردم درباره موضوعات حفاظت از بافته‌ها و مفروشات از دیگر مسائلی بود که حاضرین بر آن تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست در پایان تشکیل یک شبکه‌ ملی تخصصی حفاظت بافته‌ها را به عنوان یک نهاد میان بخشی و از جمله زیرساخت های لازم برای انجام اقدامات ضروری در این حوزه پیشنهاد کردند.

کد خبر 298870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha