همشهری آنلاین: غلامحسین اسماعیلی گفت؛ پرونده رئیس جمهور سابق در حال رسیدگی است

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم سالگرد آیت‌الله محمدی گیلانی که 2 تير در مسجد ارک برگزار شد در در مورد اخبار منتشر شده از تجاوز ۶ معتاد به یک دختربچه، اظهار داشت: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص این موضوع به دست ما نرسیده است. البته در این‌باره ابهاماتی نیز وجود دارد و هنوز به‌ طور کامل معلوم نیست که این اتفاق در کجا رخ داده است.

وی در مورد رسیدگی به پرونده رئیس‌جمهور سابق نیز گفت: پرونده آقای احمدی‌نژاد در حال رسیدگی و طی کردن مراحل قانونی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اجرای قانون آیین دادرسی کیفری از اول تیر ماه بحث‌ها و انتقاداتی در مورد تبصره ماده ۴۸ این قانون مبنی بر اینکه در جرایم امنیتی وکلا با نظر رئیس قوه قضائیه انتخاب می‌شوند وجود دارد، اظهار داشت: آنچه که در این تبصره آمده و وکلا باید با نظر رئیس قوه قضائیه تعیین شوند، برای مراحل مقدماتی و کشف جرم است که در این مرحله در بسیاری از نظام‌های حقوقی اصلا وکیل نمی‌پذیرند اما در محاکم و رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا و زمانی که کیفرخواست صادر می‌شود، محدودیتی نداریم.

اسماعیلی ادامه داد: در مورد اینکه در مرحله مقدماتی وکیل را بپذیریم یا نه قرار بر این شد که برخی از وکلا حضور داشته باشند. در این زمینه یک حد وسط انتخاب شد که در این مرحله وکلای خاصی انتخاب شوند.

کد خبر 298988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha